header imageheader imageheader image
{Wydarzenie}
Automaty czuwają nad dziećmi
Autor: Joe, Data: 26.02.2006, 13:35:25, Źródło: Onet.pl Wiadomości
JoeOd niedawna dzieci uczęszczające do jednej ze szkół w Osace pilnuja automaty. Każde dziecko otrzymało mikroczip, zaś automaty są wyposażone w czujniki i kamery. Kiedy dziecko przechodzi koło automatu mikroczip jest rozpoznawany, automat robi dziecku zdjęcie, a nastepnie wysyła je do szkoły i rodziców. Jeśli uczeń nie pojawi się w określonym czasie w pobliżu automatu urządzenie zawiadamia o tym szkołę i rodziców.

Dodaj do:

Zobacz także

Z tą publikacją nie są jeszcze powiązane żadne sznurki.

Komentarze

Sposób wyświetlania:

Ilość komentarzy: 82 dodaj

[1] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
ćwirek [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 26.02.2006, 13:43:21, oceny: +0 -0
qurcze niesamowite! biedne dzieci! niedługo zamontują im chipy w mózgach i będzie można je śledzić zawsze i wszędzie na prywatnym rodzicielskim telebimie...przydatne chyba tylko w czasi porwania albo gdy dzieciak ma tendencje do włóczęgi..
[43] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
popo [*.cc.gt.atl.ga.us], 27.02.2006, 17:31:43, odpowiedź na #1, oceny: +0 -0
Z tego co wiem to chipy tego typu maja zasieg kilku metrow max 20 chyba wiec lokalizacja na wieksze odleglosci odpada
[2] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
AvantaR [*.ekspres.net.pl], 26.02.2006, 13:43:46, oceny: +0 -0
AvantaRPermamenta inwigilacja ;> ?
[3] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Troll [*.daminet.pl], 26.02.2006, 15:46:14, odpowiedź na #2, oceny: +0 -0
Oazowa indoktrynacja.
[4] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Roshi [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 26.02.2006, 16:19:27, odpowiedź na #3, oceny: +0 -0
Trollowska masturbacja?

[Sorki - ale może ruchów formacyjnych czepiajmy się na forach 666, co?]
[7] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Troll [*.daminet.pl], 26.02.2006, 16:40:43, odpowiedź na #4, oceny: +0 -0
Roshi'owska penetracja. [Nei!]
[11] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Roshi [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 26.02.2006, 16:48:50, odpowiedź na #7, oceny: +0 -0
And we said NEI..
Geez.. Jak to było.. Brak2Sensu?
Coś w ten pattern..
[5] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Roshi [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 26.02.2006, 16:19:54, oceny: +0 -0
IMO - przegięcie pały..
[8] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Troll [*.daminet.pl], 26.02.2006, 16:42:17, odpowiedź na #5, oceny: +0 -0
..yłap eicęigezrp - OMI
[9] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Roshi [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 26.02.2006, 16:46:33, odpowiedź na #8, oceny: +0 -0
Moje gratulacje!
Właśnie zyskałeś nowy level na ACP - płonący betonowy mongoloid z zapaloną petardą w kroczu, sikający benzyną!

Gratuluję raz jeszcze, miszczu..

-_-'
[14] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Troll [*.daminet.pl], 26.02.2006, 17:17:37, odpowiedź na #9, oceny: +0 -0
Nieladnie tak mowic o wlasnej matce.
[18] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Roshi [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 26.02.2006, 18:59:15, odpowiedź na #14, oceny: +0 -0
Gratuluję ponownie! :)
Możesz podać mi swoje dane personalne, abym mógł wysłać nagrody?
[34] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Troll [*.daminet.pl], 26.02.2006, 23:50:08, odpowiedź na #18, oceny: +0 -0
Lol, a to Ci sie akurat udalo... :>
[6] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Mariko [*.net140.okay.pl], 26.02.2006, 16:33:01, oceny: +0 -0
Mariko'Od niedawna dzieci uczęszczające do jednej ze szkół w Osace pilnuja automaty.' Joe, to zdanie ma odwrotny wydzwiek niz powinno miec:D Otoz nie dzieci pilnuja automaty ale sa przez nie pilnowane! Wprawdzie u nas rzadko uzywa sie strony biernej ale nie jest to zabronione:D

Dwa(to juz tak ogolnie:)): IMHO nie jest to taki glupi pomysl. Wiadomo, jesli dziecko nie przyszlo do szkoly - cos jest nie tak. W USA jak dziecko nie zjawi sie w szkole to od razu do rodzicow dzwonia, czemu go w szkole nie ma. A to, ze wykorzystali elektronike, wsrod ktorej do dawna zyja to dla mnie naturalne.

Chipy to ulatwienie kontroli nad dziecmi. I opieki. Co w tym zlego? ;/
[10] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Roshi [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 26.02.2006, 16:48:07, odpowiedź na #6, oceny: +0 -0
Hmm.. Myślisz, że układ scalony pod Twoją skórą przysporzył by Ci satysfakcji? Mnie nie bardzo.. Wolę bardziej "naturalne" metody kontroli..
Sędzia Dredd jest fajny - w TV, nie LIVE..
[12] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Crawley [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 26.02.2006, 17:10:41, odpowiedź na #10, oceny: +0 -0
CrawleyTyle ze to jest przyszlosc. Z jednej strony ograniczenie prywatnosci, ale popatrz na to z drugiej. Dziecko jest o wiele bezpieczniejsze. Porwania itp sie zdarzaja, a tak dziecko potem latwiej znalezc. Jakis czas temu mowili o dziecku z Rybnika (jak by nie patrzec blisko mnie) ktore zaginelo. Jeszcze go nie znalezli, a dzieki takiemu chipowi prawdopodobnie dawno by je znaleziono, a teraz byloby to jedynie zle wspomnienie.
Oczywiscie widmo cyber punku wisi nad tym pomyslem, ale ja jestem jak najbardziej za. Zreszta, ciezko mi sobie wyobrazic japonska latorosl urywajaca sie z lekcji.
[13] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
brrupsz [*.icpnet.pl], 26.02.2006, 17:14:42, odpowiedź na #12, oceny: +0 -0
albo znaleziono by tylko dłoń do której wszczepiono chip... X_x
[15] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
SAper111 [*.covernet.pl], 26.02.2006, 17:18:04, odpowiedź na #12, oceny: +0 -0
SAper111No tak ale pod warunkiem że w wieku 18- wyżej lat "Mamusia" nie ogląda sobie jak synalek / córeczka dorasta. :P Pamientać należy też, że prawdopodobnie niedługo będzie można wykorzystać taki wynalazek w zły sposób... Osobiście jestem przeciw takiemu wynalazkowi w mojej dupce ;p No ale jak zostane rodzicem może mi sie odmieni...
[17] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Mariko [*.net140.okay.pl], 26.02.2006, 18:56:27, odpowiedź na #15, oceny: +0 -0
MarikoBedziesz sikal ze strachu gdzie jest Twoje dziecko i wkurzal sie ze nie wiesz, gdzie jest. W Japonii, gdzie etos prcy jest jeszcze wciaz tak wysoki kontrola w sposob tradycyjny jest niemal niemozliwa (jak ktos ogladal Dark Water to wie, jak wyglada czasem opieka matki nad dzieckiem). Skad poza tym wiadomo, ze taki chip nie zostanie niedlugo wszepiony
wszystkim ludziom? :) Kazdy wynalazek mozna uzyc na dwa sposoby. Tylko do ludzi zalezy ktory wybiora...

PS 18latki czasem sa tak durne i nieodpowiedzialne ze az krew zalewa. Dzieciaki bywaja czasem tak glupie w dazeniu do doroslosci, ze nic, tylko poslac je na terapie wstrzasowa bo inna nie zadziala...
[19] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Roshi [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 26.02.2006, 19:02:14, odpowiedź na #17, oceny: +0 -0
Agreed..

Ale nie do końca - żyjemy na tym świecie jako zorganizowane społeczeństwo od 8000 lat, jednak wszczepianie chipów ludziom nie było konieczne - dlaczego postęp coś takiego miałby na nas wymusić? Świat za dużo kombinuje, za dużo chce, zbyt wiele wymaga - może zabrzmi to dekadencko, ale uważam, że źle się to dla nas skończy..
[27] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Astaroth [*.toya.net.pl], 26.02.2006, 21:49:00, odpowiedź na #19, oceny: +0 -0
AstarothNie chodzi o konieczność, ale możliwość kontroli. Każda władza jej pragnie, a technika dostarcza kolejnych narzędzi. Możliwość śledzenia jednostki daje potężne możliwości. Ludziom nie musi się to podobać, ale jak się ich postraszy (obecna terror-paranoja) to pewnie dadzą się chipować jak stado baranów.
[31] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Crawley [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 26.02.2006, 22:47:04, odpowiedź na #27, oceny: +0 -0
CrawleyObecnie, gdy glowny skladnik ISP (Ideological State Aparatuses, takie cos w kulturze co nadaje Twojej podswiadomosci pewna ideologie i Cie kreuje), czyli religia, przezywa kryzys w spoleczenstwie, szuka sie innych metod kontroli. Tyle, ze kto powiedzial ze to musi byc uzywane do kontroli? Rownie dobrze problemem moze byc noz kuchenny, bo jest niebezpieczny. Czemu musi byc monitoring video, jak wystarczy podawanie polozenia przez GPS? Pomyslcie tez w ten sposob: macie wypadek, zlokalizowano was wsrod ofiar (pewnie bedzie to mozliwe), komputer przesyla dane na pogotowie i karetka jedzie z tym co potrzebujecie. Rodzina dostaje automatyczne zawiadomienie o tym ze cos Ci sie stalo. Wszystko przebiega o wiele sprawniej.
[32] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Astaroth [*.toya.net.pl], 26.02.2006, 23:38:01, odpowiedź na #31, oceny: +0 -0
AstarothCzłowiek ma prawo do czegoś takiego jak prywatność. W całym Wszechświecie uznaję, że jedyni Bóg i mój Anioł Stróż mają prawo wiedzieć, gdzie jestem o każdej porze dnia i nocy. Do zapewnienia bezpieczeństwa nie potrzeba chipa w tyłku, tylko sprawnej organizacji odpowiednich służb.
[35] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Crawley [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 27.02.2006, 00:03:18, odpowiedź na #32, oceny: +0 -0
CrawleyW obecnych czasach prostytucji zycia akurat prywatnosc nie jest najwazniejsza. Oczywiscie, potrzeba tej sprawnej organizacji, ale ciezko zrobic cus takiego jak nikt nie wie gdzie sie Twoj tylek podziewa.
I tak swoja droga, to choc takie cus jest wg mnie dobrym pomyslem, nie uwazam ze powinno byc to obowiazkowe. Jak ktos chce, to sie podlacza do sieci swoim chipem, jak nie to niech go nie zmuszaja. Jedym odstepstwem od tego bylby dzieci (chyba wiadomo czemu) oraz przestepcy (tez chyba nie wymaga tlumaczen).
[50] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Astaroth [*.toya.net.pl], 27.02.2006, 21:06:17, odpowiedź na #35, oceny: +0 -0
AstarothJak ci nie zależy na prywatności - twoja sprawa, mnie do tego nie mieszaj. Byzapewnic pomoc ofiarom wypadków nie potrzeba chipów w zadkach, bo od tego powinien być monitoring autostrad. A tak w ogóle to jaki może być skuteczny zasięg odczytania takiego chipa?
[51] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Crawley [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 27.02.2006, 22:02:02, odpowiedź na #50, oceny: +0 -0
CrawleyNie mam pojecia, ale wraz z rozwojem techniki bedzie coraz wiekszy.
Monitoring autostrad nie powie nic o tych osobach. Taki chip bylby przy okazji jak karta zdrowia i dowod osobisty w jednym. Big Brother to na pewno nie bedzie, bo to beda czujniki i GPS. I nikt Cie sledzic nie bedzie, bo zaden czlowiek tego nie bedzie sledzil. Za duzo ludzi. To superkomputery beda wykonywac obliczenia, w razie potrzeby alarmujac wybrane sluzbyrodziny itp.
I jeszcze cos. Zapewnienie bezpieczenstwa to zawsze jest ingerencja w czyjas wolnosc. Tak to juz jest.
[54] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Astaroth [*.toya.net.pl], 28.02.2006, 17:23:21, odpowiedź na #51, oceny: +0 -0
AstarothWolność człowieka zawsze jest ograniczana przez drugiego, taki już minus bycia zwierzęciem społecznym. By zastapić dowód osobisty nie potrzeba chipa. Człowiek posiada naturalny, niepowtażalny identyfikator w postaci wzoru siatkówki oka. To w zupełnosci wystarczy do identyfikacji. Trudniej zapewnie podrobić, niż zapis elektroniczny.
[65] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Baloo [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 01.03.2006, 08:26:03, odpowiedź na #54, oceny: +0 -0
Whatever. Równie dobrze może to być wytatuowany kod kreskowy na karku.Generlanie sprawa wygląda tak że świat kreowany w sumie nie tak dawno Przez Philipa K Dicka, milowymi krokami zbliża się do naszej obecnej sytuacji.Czipy IMO są dobrym pomysłem.Bo widze tu szersze spektrum zastosowania.Typu np odrazu zastapić tym np wszelkiego rodzaju ideki(dowód,prawo jazdy) czy karty kredytowe. Dwa,tak czy tak prywatnośc jest względna.Jakaś grupa mocnych zawsze musi czuwać nad rozwojem społeczności.Żyjemy obecnie w wieku terroru.Taka kontrola może okazać się niezbędna.Dużo więkrze prawdopodobieństwo występuje że coś mi pierdyknie po d domem niż wybuchnie wojna.Także wszystko zasadniczo się łączy. No i teraz czipy a za jakiś czas sztuczne kończyny na pożądku dziennym itd.Cybrepunk mi pasuje.Ciekaw jestem tylko kiedy naukowcy dojdą do łączenia neuronów z elektroniką.Przydało by mi się to w pracy:>
[20] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Pea [*.internetdsl.tpnet.pl], 26.02.2006, 19:40:24, odpowiedź na #6, oceny: +0 -0
PeaLol, moze i sa glupie, ale niech sie ucza na wlasnych bledach iine sa skazywane na "control freak" rodzicow.
[55] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Mariko [*.net140.okay.pl], 28.02.2006, 20:25:49, odpowiedź na #20, oceny: +0 -0
MarikoJak bedziesz rodzicem, (chociaz cholera Cie wie, zarzekanie sie, ze nie bedzie sie mialo dzieci jest takie trędi teraz) zobaczysz, dlaczego jestem za. Moze jest inne rozwiazanie a nie mikrochipy. (chociaz sa one stosowane juz od dawna u zwierzat - pozwala to w bardzo szybki sposob zidentyfikowac zwierze, np gdy zostanie skradzione, potracone lub zagubione) i zwrocenie wlascicielowi). Mozna zamiast tego chipa dac czytniki teczowki oka, jak ktos zaproponowal, czemu nie. Tylko zastanawiam sie, co wyjdzie drozej...:/

Jak juz powiedzialam, kazdy pomysl ma swoje dwie strony: zla i dobra, i tylko od nas zalezy ktora z nich wybierzemy. O atutach takiego chipu w sferze spolecznej nie bede sierozwodzic, niech kazdy sam sobie to uswiadomi. :)

Pozdrawiam^^
[66] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Baloo [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 01.03.2006, 08:31:26, odpowiedź na #55, oceny: +0 -0
W obecnej chwili jestem za.Wystarczy popatrzeć sobie troszkę co wyrabiają dzieciaki.Wczoraj np złapałem na kradzierzy dwóch dziewięciolatatków, przy czym matka jednego z nich była cholernie zaskoczona co ona robił w tym miejscu.Więc wydaje mi się że czip jest conajmniej trafnym rozwiązaniem.A co do tęczówki oka, wydaje mi się być złym pomysłem.Zakładamy wypadek w którym zostaną uszkodzone oczy.I co w tym momencie ?Chip chyba łatwiej zamontować i jest mniej podatny na uszkodzenie.Bo jest mniejszy:)
[33] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Joe [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 26.02.2006, 23:48:16, odpowiedź na #6, oceny: +0 -0
JoeIstotonie, zdanie można opatrznie zrozumieć – nie zwróciłem na to uwagi. Ale od strony gramatycznej jest chyba w porządku, zamieszanie wynika z faktu, że mianownik „dzieci” jest identyczny z biernikiem. Podstaw sobie koty w miejsce dzieci i problem znika. Choć oczywiście nie uchylam się od błędu, ze względów stylistycznych niejasności powinno się unikać.
[36] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Crawley [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 27.02.2006, 00:07:24, odpowiedź na #33, oceny: +0 -0
CrawleyNie powinno byc przypadkiem "uczęszczających"?
[56] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Mariko [*.net140.okay.pl], 28.02.2006, 20:33:04, odpowiedź na #33, oceny: +0 -0
MarikoY jak znika? W zdaniu masz wyraznie: kto co? dzieci. Jakie dzieci? uczeszczajace gdzie? do szkol. Dzieci sa w mianowniku i jakikolwiek wyraz w mianowniku podstawisz da to ten sam efekt. Ze mianownik okresla automaty. Niestety, zostaje wciaz ten blad...:( Po zmianie: dzieci kontrolowane sa przez automaty wszystko jest na swoim miejscu. Pozdrawiam. PS pozostawienie zdania z tematu: w japonskich szkola automaty czuwaja nad dziecmi jest calkiem niezlym rozwiazaniem. :)
[60] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Crawley [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 28.02.2006, 20:45:52, odpowiedź na #56, oceny: +0 -0
CrawleyA ja powtarzam - zle dobrany przymiotnik. Jakich dzieci pilnuja automaty? Uczeszczajacych.
[16] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
SStefan [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 26.02.2006, 18:53:10, oceny: +0 -0
SStefanW czym te dzieci mają te mikroczipy?... W organiźmie?... W kieszeni?... Wszczepione do mózgu?... Nie sprecyzowałeś, a ja jestem ciekawska ;P
[21] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Pea [*.internetdsl.tpnet.pl], 26.02.2006, 19:43:15, odpowiedź na #16, oceny: +0 -0
PeaMysle, ze poki co w identyfikatorach lub cos w tym stylu (w naszej szkole tez sa chipy w identach, bez ktorych nie wejdziesz przez bramke, no chyba ze ktos Ci przejedzie drugi raz/poda przez okno xD). Mam nadzieje ze minie troche czasu, zanim zaczna takie cos wszczepiac pod skore masowo x3.
[25] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Astaroth [*.toya.net.pl], 26.02.2006, 21:36:16, odpowiedź na #21, oceny: +0 -0
AstarothKażdy kto oglądał kiedyś South Park, wie jak może sie to skończyć :)
[57] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Mariko [*.net140.okay.pl], 28.02.2006, 20:34:18, odpowiedź na #25, oceny: +0 -0
MarikoOj tam byla mowa o nieco innym chipie:P Poza tym summa summarum chip okaal sie uzyteczny:P
[82] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
3x3cu70r [*.toya.net.pl], 11.03.2006, 14:21:53, odpowiedź na #57, oceny: +0 -0
3x3cu70rNo pewnie, że użyteczny. Ja też taki chcę, tylko od razu uszkodzony:) choć nie jestem tak spasły jak Cartman.
[22] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Welsper [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 26.02.2006, 20:16:00, oceny: +0 -0
WelsperBym sobie nożem kuchennym wyciął ten czip gdyby ktoś mi go wszczepił. Boże i tak jest już wszędzie w pizdu kamer, co śledzą każdy twój ruch….. I to już mi wystarczy, i wystarczającą wprowadza u mnie nie pokuj ze ktoś mnie obserwuje non stop.
[23] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Greahtor [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 26.02.2006, 20:36:29, odpowiedź na #22, oceny: +0 -0
Greahtorchcesz się ciąć, bo masz chip w identyfikatorze? emo?
[24] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Roshi [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 26.02.2006, 21:21:16, odpowiedź na #23, oceny: +0 -0
W idencie - spx..
Ale weź - wszczepiają Ci do ciała jakieś ustrojstwo i kurde niefajnie, nyu..
Jeszcze zaruściejesz i co wtedy?
[26] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
XioN [*.c29.msk.pl], 26.02.2006, 21:46:54, odpowiedź na #24, oceny: +0 -0
XioNjak w obozie koncentracyjnym -_-'
[29] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Greahtor [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 26.02.2006, 21:50:26, odpowiedź na #26, oceny: +0 -0
Greahtorwiesz ty w ogóle czym był obóz, że dajesz taki przykład?
[28] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Greahtor [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 26.02.2006, 21:49:38, odpowiedź na #24, oceny: +0 -0
Greahtorjak narazie coś takiego wszczepia się zwierzętom. ludzie noszą to ZE sobą a nie W sobie
[30] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Welsper [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 26.02.2006, 22:37:30, odpowiedź na #28, oceny: +0 -0
WelsperAle już też wszczepiają pod skórę takie coś. Było nawet w wiadomościach.
[41] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Grisznak [*.satfilm.net.pl], 27.02.2006, 15:01:53, odpowiedź na #30, oceny: +0 -0
GrisznakO tym, że w Majkowicach Dolnych córkę sołtysa zapłodnili kosmici też było ?
[44] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Berni [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 27.02.2006, 18:39:26, odpowiedź na #41, oceny: +0 -0
BerniByło o talibach w Klewkach.
[37] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Monia [80.51.254.*], 27.02.2006, 09:38:54, oceny: +0 -0
Moniaale przesada O_o' ...
[38] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Kagenoyami [*.crowley.pl], 27.02.2006, 13:17:05, oceny: +0 -0
KagenoyamiWszyscy tylko przesada i przesada..

To moze zaczniemy zyc jak amisze i uprawiac sobie rzepke?
IMO, przeraza was pewnie sam fakt, ze moglibyscie nosic w sobie jakas elektronike. A nie przerazaloby was zapewne, gdyby (tak jak w Minority Report) co krok na miescie staly automaty, ktore rozpoznaja was po waszych teczowkach.
Mysle, ze chodzi tu o cialo obce. Wszyscy podswiadomie maja w glowkach obraz rodem z Terminatora, Matrixa, czy innych s-f, ktore ukazuja rezyserska wizje postapokaliptycznego Swiata, opanowanego przez maszyny.. no dajcie spokoj. To tylko czip, a ze, gdyby byl w formie zegarka, dzieciaki by go sciagaly i nie byloby sensu czegos takiego wnosic, to jest sobie pod skora. So what?
[39] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Kagenoyami [*.crowley.pl], 27.02.2006, 13:22:10, odpowiedź na #38, oceny: +0 -0
Kagenoyamiprzepraszam z gory - nie 'wszyscy', zle sie wyrazilem. Widze jednak, ze dobra wiekszosc negatywnie odnosi sie do tego zagadnienia.
[42] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Roshi [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 27.02.2006, 16:23:08, odpowiedź na #39, oceny: +0 -0
Kage, to, że Ty nosisz tę swoją sondę analną dla przyjemności wcale nie znaczy, że każdy chce mieć w sobie jakieś żelastwo..
Weź - później na bramce w Auchan zacznę titać i co? Za kradzieja mnie wezmę..
Chipom podskórnym mówię zdecydowane NIE..
[67] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Baloo [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 01.03.2006, 08:37:14, odpowiedź na #42, oceny: +0 -0
Zabezpieczenia przy bramkach działają na innej zasadzie:> A czemu mówisz nie ? Masz coś na sumieniu żeby się nie dać zaczipować?:>
[71] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Roshi [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 01.03.2006, 13:44:49, odpowiedź na #67, oceny: +0 -0
Nie, Baloo, nie o to mi chodzi.. Mogę się dać naznaczyć, ale niech to będzie nawet jakaś obroża, czy chip w okularach, które noszę, a nie rzecz, którą wszczępią mi pod skórę.. Tylko tyle..
[74] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Baloo [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 01.03.2006, 17:46:18, odpowiedź na #71, oceny: +0 -0
Znaczy obawiasz się ingerencji w swój organizm ?
[46] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Takemoto-kun [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 27.02.2006, 19:06:42, odpowiedź na #38, oceny: +0 -0
Nie chodzi o to czy ten chip masz w sobie, przy sobie czy też komputer na każdej ścianie cię skanuje, tylko chodzi o fat iż człowiek traci w ten sposób swoją prywatność i zarazem wolność gwarantowaną przez prawa człowieka. Pomysły typu "tylko do 18 reoku życia" albo "tylko dla dzieci" zakładają że co? do 18 roku życia to nie jesteś człowiekiem? Młodzież szkolna eż posiada uczucia i swoje poglądy, chodźby jeszcze krystalizujące się, kontorolowanie ich oraz ogranieczenie możliwości wyboru, sprawia że wychowujemy ludzi masowych, takich samych, których wartości opierają się na tym co aktualny rząd uzna za stosowne... Kontrolowanie każdego dziecka czy człowieka jest pomysłem który mogli wprowadzić tylko w japoni gdyż tam wszyscy i tak podążają drogą więcej nauki, więcej nauki, a ci którzy się wyłamują aby rozwijać w jakikolwiek inny sposób są wyalienowani przez społeczeństwo. ehh, troche się zapędziłem, ale sama idea chipa imho więcej może zaszkodzić niż pomóc...
[47] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Kagenoyami [*.crowley.pl], 27.02.2006, 19:41:34, odpowiedź na #46, oceny: +0 -0
KagenoyamiWidac, zes skrzywdzony.. *glasku glask*
To zadne ograniczenie. Nikt nie bedzie Cie porazal pradem jak gdzies wejdziesz, za to gdy bedziesz kiedykolwiek rodzicem, z pewnoscia zmienisz zdanie.
Slyszales o gorniku z Rudy Slaskiej? Myslisz, dzieki czemu go znalezli? Bo krzyczal? Nie. Mial w lampce nadajnik. I na takiej zasadzie maja dzialac nowe urzadzenia. Nie kontrolowac, a ratowac zycie i zapewniac ludziom wieksze bezpieczenstwo.
[58] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Mariko [*.net140.okay.pl], 28.02.2006, 20:37:29, odpowiedź na #47, oceny: +0 -0
MarikoOj swiete slowa! Bo przeciez chipy sa nie po to by mamusie i tatusiowie mieli z glowy przyprowadzanie dziecka do domu ale bezpieczenstwo! Ze jesli sie zgubi, jelsi mu sie cos stanie rodzice beda wiedziec, gdzie go szukac. Wreszcie ktos pozytywnie na to patrzy:)
[68] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Baloo [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 01.03.2006, 08:42:00, odpowiedź na #38, oceny: +0 -0
Popieram.Generlanie nasz rozwój technoligiczny prowadzi do powolnego(lub szybkiego)zmierzania w kierunku więkrzej kontroli(aby świat był piękny i wspaniały-mamy genetyczny pociąg do utopii)oraz w pewnym sensie udoskonalania swojego ciała.Wydaje mi się że etycy prędzej pójdą w kierunku cyberciał niż genetycznych manipulacji.Tak samo jak wybiorą więkrzą kontrolę niż np kolejne WTC,Hiszpanie,Londyn itd.Sądze że to daje do myślenia.
[40] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Grisznak [*.satfilm.net.pl], 27.02.2006, 15:00:34, oceny: +0 -0
GrisznakI bardzo dobrze...szkoda, że w Europie różne bęcwały będą krzyczeć o naruszeniu swobody i wolności. Tu akurat popieram dżapańców w 100 %
[45] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Froh [*.bielsko.dialog.net.pl], 27.02.2006, 18:57:27, odpowiedź na #40, oceny: +0 -0
Bo to jest naruszenie swobody i wolności, ale dopuki smarkacz jest nieletni o tym co mu wolno i swoboda decydują rodzice. Równie dobrze można naszemu potomkowi fundnąć komórkę lub nadajnik gps - gdyż nawet jeśli podejść do tego czysto finansowo to wydatki na niego jakie ponieśliśmy i poniesiemy to więcej niż dobra bryka w których montuje się takie gpsy.
[48] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Kagenoyami [*.crowley.pl], 27.02.2006, 19:49:22, odpowiedź na #45, oceny: +0 -0
Kagenoyamiprimo - komorka, nadajnik gps sa w tej sytuacji gowno warte. Dziecko samo w koncu decyduje czy nosi to z soba czy nie. Nawet jezeli bedzie z tym chodzilo, to porywacz, czy ot, zwykly zlodziejaszek zniszczy/skonfiskuje dzieciaczkowi urzadzonko, i co wtedy? Dziecko jest zmuszane do obciagania zboczonym emerytom w Szwecji, ewentualnie pobite i zaplakane wraca do domu i dostaje ochrzan od starych.
Jezeli uwazasz dbanie o bezpieczenstwo za naruszenie swobody i dowolnosci, to tak, jakbys nie dal swoim dzieciom chodzacym, zalozmy na wsi do szkoly, odblaskowych plakietek na plecaki. Kit, ze wracaja o 18stej - plakietki przeciez nie sa w ich ulubionych kolorach i nie pasuja do sweterka.
Co do nadajnikow - jezeli beda wprowadzone do masowej produkcji np. w naszym zacofanym kraju, koszta beda minimalne, inaczej sie nie przyjma. Logiczne.
[52] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Froh [*.bielsko.dialog.net.pl], 27.02.2006, 22:07:40, odpowiedź na #48, oceny: +0 -0
no cóż - nie analizowałem tego pod względem porywalności a namierzalności - gdyż będąc przezornym porywaczem równie dobrze mógłbym przeszukać swego "klienta" odpowiednim urządzeniem pod kątem wszelkie elektroniki. Ale nie licytujmy się. Jeśli chodzi o to naruszanie swobód to źle mnie zrozumiałeś - jestem za kontrolą rodziców nad swoją pociechą ale nie bawmy się w eufemizmy - dzieci po prostu mają tyle "swobody" ile im rodzice przydzielą. Z resztą do pełnoletności nie posiadają pełni praw obywatelskich więc nie ma się czym czarować. Z drugiej strony posiadają jakiś tam zakres praw - lecz w naszej sferze obyczajowo - zwyczajowej są często stawiane na drugim miejscu, po prawach rodziców (z z nową rzecznik pewnie będzie to jeszcze większy problem z ich egzekwowaniem). Co do plakietek to średni przykład - kierowcy na autostradzie mają obowiązek mieć odblaskową kamizelkę, mimo że są dorośli i w pełni swobód obywatelskich. Zresztą to podobnie jak z tolerancją - swoboda czy wolność jest nieprecyzyjne określenie opisujące zakres możliwych działan ograniczony regułami współżycia w społeczeństwie - a jeśli jest ona ograniczona to nie mówimy o tym co moglibyśmy zrobić tylko o tym co nam wolno zrobić. A co do kosztów - chodziło mi już o to że argumentem za taką elektroniczną zabawką nie musi być tylko opiekuńczość.
[69] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Baloo [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 01.03.2006, 08:54:59, odpowiedź na #52, oceny: +0 -0
Tak apropos praw i nadzoru rodziców nad swoimi pociechami to albo już jesteś w jakiejś utopii albo nie zauważasz problemu.Prawda jest taka że rodzice nie mają czasu/chęci/potrzeby aby pilnować swoich dzieci i tego co robią kiedy oni np zasuwają w pracy.Prawa ma się głeboko w zadzie,wystarczy popatrzeć na to co się dzieje w polskich szkołach.Typu np uczniowie mogą znęcać się nad nauczycielem i jest z tego niewielkie chalo.Ale kiedy np nauczyciel nie wytrzyma i stara się ustawić wyjatkowo krnąbrnego i aspołecznego ucznia to traci prace(było coś takiego).Prawde powiedziawszy w naszym konkretnym przypadku ilośc swobód wykładniczo przegina pałę , głownie na minus.Więc przestańcie ludziki gadać o gwałceniu zasad kiedy jest ich coraz mniej.Puki co to gnamy w kierunku rozowju znanego nam z "Mechanicznej Pomarańczy"
[73] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Froh [*.bielsko.dialog.net.pl], 01.03.2006, 16:32:35, odpowiedź na #69, oceny: +0 -0
Baloo, ja i moi rówieśnicy wychowywali się z tzw kluczem (od mieszkania) na szyi - więc brak czasu/chęci/potrzeby nie jest powodem tego co nazywasz rozwojem w kierunku "mechanicznej pomarańczy". Jeśli chodzi o nauczycieli to rzeczywiście za moich czasow pozwalali sobie na stosowanie drobnych kar cielesnych - choć i zdarzyło się w okolicy że dyrektor jednej szkoły zwiewał przed uczniem i jego kolegami przez okno w wc. Zresztą jak powtarzam nie jestem przeciwnikiem ograniczenia swobód (choć drastyczności to bym nie popierał) lecz nie widzę sensu w czarowaniu się słówkami że to wcale nie ograniczenie swobody tylko i jedynie działanie w imię dobra dziecka. Bez naśladowania propagandy obecnego rządu.
[76] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Baloo [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 02.03.2006, 07:54:57, odpowiedź na #73, oceny: +0 -0
No ok,nazwijmy to w takim razie powolnym przejściem w zachodni kapitalizm.Lepiej? Generlanie chodzi mi o gwałtowny przeskok z w jakimś stopniu poukładanego systemu do kompletnego chaosu.Powiedz mi czy będąc dzieckiem z kluczem latałaeś wrzeszcząc po ulicach/busach/czymkolwiek publicznym robiąc jak najwiękrze bydło.Ja teraz oczywiście generalizuje.Co nie zmienia faktu że tak nie jest.Czarować że nie jest to ograniczenie swobód też nie zamierzam.Bo jest.Ale mając na myśli mniejsze zło ,chyba byłbym w stanie ponieść tego konsekwencje.A od propagandy obecnego rządu się odcinam.Nie lubie narodowego socjalizmu.Już ktoś to kiedyś przerabiał.Na zdrowie mu nie wyszło:>>
[77] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Crawley [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 02.03.2006, 12:17:28, odpowiedź na #76, oceny: +0 -0
CrawleyBaloo, mam takie samo zdanie jak Ty :) Ale trzeba patrzec na to z drugiej strony - starzejemy sie :/
[78] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Baloo [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 02.03.2006, 21:44:28, odpowiedź na #77, oceny: +0 -0
Może i się starzejemy.Co nie zmienia faktu że poziom spada na straszliwy dół.Wystarczy popatrzeć co się dzieje na konach.
[79] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Froh [*.bielsko.dialog.net.pl], 04.03.2006, 13:55:46, odpowiedź na #76, oceny: +0 -0
Mylisz conieco zagadnienia. Żal do przemian ustrojowo gospodarczych nie mieszaj z problematyką wychowawczą. Nie przeczę że są powiązane, lecz rozwiązywanie problemu "pośrednio" nie daje 100% pewności. Różnica między tymi dwiema epokami jest duża i imho nie na korzyść tej "minionej" gdyż opieka i wychowanie były zrzucane na przedszkole, szkołę i w końcu podwórko. Obecnie różnorodność pracy (albo jej brak) daje większą możliwość dostosowania swego swego czasu do opieki nad dzieckiem (problemy z zatrudnieniem rozumiem ale to kwestia braku przystosowania do nowych wymogów gospodarki). Brak ekscesów zaś nie wynikał z jakiejś magicznej cechy poprzedniego okresu - tylko np: z braku "dobrych" przykładów (np: nie było w tv Jackass'a) także mniej się słyszało o takich rzeczach, co nie oznacza że się nie zdarzały - przykładowo niedawno Lech Janerka w Dużym Formacie opowiadał o dzieciństwie. Człowiek by pomyślał że dużo się nie zmieniło. Zresztą samemu nie jest sie kryształowym i conieco się widziało.
[80] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Baloo [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 05.03.2006, 22:37:39, odpowiedź na #79, oceny: +0 -0
Przemiany ustrojowe to raczej takie pośrednie tło.Chociaż na pewno ma znaczenie.Bo zwróć uwagę że wzorzec zachowania z czasów wczesnych lat 90.Różnił się diametralnie od tego obecnego.Tzn bliżej nam do wyzwolenia znanego nam ze stanów niż chowania się po podwórkach znanych nam(bardziej Tobie) z tamtych czasów.Swoją szosą artykuł do którego dałeś link jest rzeczywiście bardzo interesujący i wiele wyjaśnia.Co nie zmienia faktu że na pewno był dużo większy szacunek do starszych i nauczycieli.Tutaj juz mam jakieś pojęcie bo kiedy chodziłem do podstawówki nikt nie znęcał się oficjalnie nad nauczycielami ani nie filmował tego.To taki już flagowy przykład.A obecnie wg statystyk bardzo wielu nauczycieli cierpi na depresję i wręcz boją się uczyć.Spore gro leczy się na własny koszt.Więc nie można tego zlekceważyć i nie zauważać problemu.Młodierz jest dużo bardziej agresywna. A co do minusów poprzedniej epoki.Faktycznie nie było indywidualizmu i raczej nie był on mile widziany.Teraz kiedy nie ma tego problemu ludzie z tego nie korzystają w takim stopniu jak powinni,a na pewno nie w pozytywny sposób.Tyczy się to rozwijania zainteresowań i generalnie siebie.A śmiem twierdzić że jest wręcz odwrotnie.
[49] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
3x3cu70r [*.toya.net.pl], 27.02.2006, 20:07:55, oceny: +0 -0
3x3cu70rCiekawy pomysł. Inwigilacja? Tak. Permanentna? Jasne. A czy u Japońców kogoś to boli? Chyba mniejszość. Tu się akurat zgodzę z autorami projektu, jeżeli chodzi o dzieci to powinny być pilnowane czy są w szkole czy też dają po krzakach, o czym słyczymy co 2 dni. Nie można jednak pozwolić, aby przegięto pałę - jak ktoś nam zrobi Big Brothera to trzeba będzie się ostro rewolucjonizować, z urzyciem tępych narzędzi.
[53] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
korsarz [80.51.242.*], 28.02.2006, 12:53:08, oceny: +0 -0
Big Brother watching... :>
[59] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Mariko [*.net140.okay.pl], 28.02.2006, 20:41:47, odpowiedź na #53, oceny: +0 -0
MarikoAlbo: Big Brother is watching albo Big Brother's watching. Innego wyjscia nie ma. Jak cos po inszemu, to poprawnie prosze:) (tak, wiem, upierdliwa jestem:P)
[61] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Kagenoyami [*.crowley.pl], 28.02.2006, 23:57:50, odpowiedź na #59, oceny: +0 -0
Kagenoyamizgredyzm to podobno dolegliwosc kobiet po menopauzie
[75] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Crawley [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 01.03.2006, 22:02:01, odpowiedź na #61, oceny: +0 -0
CrawleyTo widze masz powazne klopoty.
[72] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
korsarz [80.51.242.*], 01.03.2006, 14:47:58, odpowiedź na #59, oceny: +0 -0
Jaka szkoda, że nie ma opcji edytowania własnych postów... -_-'
Big Brother is watching you all }:->
[62] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Wiedźma Jaga [*.crowley.pl], 01.03.2006, 00:10:32, oceny: +0 -0
Wiedźma JagaBiedactwa - jak w więzieniu. Ale ile by z tym można przekrętów robić ^^ - pozować do ciekawych fotek, rozmontowywać chipy... Trzeba by tylko ludzi z dobrymi pomysłami. Ale wspomniana szkółka wygląda na "porządną" [jaka inna ma kasę na takie cuda], a na to już lipa...
[64] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Wiedźma Jaga [*.crowley.pl], 01.03.2006, 00:12:06, odpowiedź na #62, oceny: +0 -0
Wiedźma Jagaech, kliknęło mi się podwójnie - może to ktoś skasować?
[63] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Wiedźma Jaga [*.crowley.pl], 01.03.2006, 00:10:48, oceny: +0 -0
Wiedźma JagaBiedactwa - jak w więzieniu. Ale ile by z tym można przekrętów robić ^^ - pozować do ciekawych fotek, rozmontowywać chipy... Trzeba by tylko ludzi z dobrymi pomysłami. Ale wspomniana szkółka wygląda na "porządną" [jaka inna ma kasę na takie cuda] a to już lipa...
[70] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
sakiko [*.internetdsl.tpnet.pl], 01.03.2006, 09:03:52, oceny: +0 -0
sakikooj ciezki zywot dżaponskiego wagarowicza, az zal za serce chwyta
[81] Re: Automaty czuwają nad dziećmi
Miya [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 06.03.2006, 17:28:08, oceny: +0 -0
MiyaNie chcialabym chodzic do takiej szkoly! Mam nadzieje,ze u nas nigdy do tego nie dojdzie (a przynajmniej do czasu kiedy ja bede do niej uczeszczac).
Powered by WashuOS