header imageheader imageheader image
{Rynek}
Nowe Otaku już wkrótce
Autor: Naq, Data: 08.04.2011, 09:55:37, Źródło: Otaku.pl
NaqNowe Otaku już wkrótceNa stronie internetowej magazynu "Otaku" pojawiła się informacja o nowym numerze, który ma trafić do sklepów w przyszłym tygodniu. A co będzie zawierał 29. numer? Jak reklamują wydawcy...
Jak zwykle przygotowaliśmy dla Was recenzje najlepszych tytułów – zarówno najnowszych, jak i starszych produkcji, które każdy fan znać powinien. W tym numerze szczególną uwagę poświęcimy hitowi „Durarara!!”, który ma już całkiem pokaźną grupkę wielbicieli w naszym kraju. Nie wiecie, kim jest Shizuo i Izaya? Czas najwyższy nadrobić te zaległości! Z innych nowości, prześwietlimy OAV-kę „Black Rock Shooter”, poznamy piekielnego "Beelzebuba", równie piękną, co groźną Bridget z „Freezing” oraz... japońską wersję Iron Mana! Pod lupę weźmiemy też starsze tytuły – kultowe anime „Space Battleship Yamato”, mangę „20th Century Boys”, niezwykle pogodne „Letter Bee”, a w ramach „top 10” – mangi Osamu Tazuki.

Ciekawych tematów nie zabraknie także w działach kultura i offroad. Prócz drugiej części klasyfikacji bizonów, w nowym numerze znajdziecie recenzję szalonych bijatyk 2D z serii „BlazBlue” oraz artykuł poświęcony katastrofie w Japonii. W ramach nauki japońskiego dowiecie się jak tworzyć daty oraz poznacie rozwiązanie testu rocznego z poprzedniego numeru. A na deser... Artykuł, którym chcielibyśmy rozpocząć dyskusję - „Czy wypada czytać w empikach?”.

Dodaj do:

Zobacz także

Powiązane tematy: Otaku, Studio JG.

Komentarze

Sposób wyświetlania:

Ilość komentarzy: 56 dodaj

[1] Re: Nowe Otaku już wkrótce
Shi~ [*.dynamic.chello.pl], 08.04.2011, 10:27:06, oceny: +5 -0
Shi~A kiedy Tokyo Toy Box?
[2] Re: Nowe Otaku już wkrótce
Leju [*.dynamic.chello.pl], 08.04.2011, 11:27:14, oceny: +18 -0
"Artykuł, którym chcielibyśmy rozpocząć dyskusję - „Czy wypada czytać w empikach?"

Intrygujące, przeczytam sobie o tym w empiku ;]

A tak na serio, skoro w empikach są wyznaczone miejsca do czytania, to nie wiem czy jest za bardzo nad czym się rozwodzić.
[3] Re: Nowe Otaku już wkrótce
Shion [127.0.0.*], 08.04.2011, 11:41:22, odpowiedź na #2, oceny: +3 -1
ShionTeoretycznie nie ma ale zapewne znajdą się jeszcze inne wątki do dyskusji wynikające z tego.
[11] Re: Nowe Otaku już wkrótce
Kei B. [82.22.201.*], 08.04.2011, 15:34:42, odpowiedź na #3, oceny: +2 -4
Nie wiem jak w twojej wsi ale w Gdansku znajduje sie pewnego rodzaju sofa pomiedzy sekcja mangowa a kasa. Byc moze jest ona tam aby ludzie obladowani ksiazkami mogli odpoczac w drodze do kasy albo albo wyjac portfel, jednakze wiekszosc uzywa jej jako miejsce do czytania.
[13] Re: Nowe Otaku już wkrótce
borek [*.adsl.inetia.pl], 08.04.2011, 15:39:23, odpowiedź na #3, oceny: +0 -0
borekKiedyś były (i funkcjonowały jako główny nurt promocji czytelnictwa w Polsce), teraz w większości salonów zostały zamienione na miejsca dla dzieci.
[4] Re: Nowe Otaku już wkrótce
lady_magma [*.21.rev.vline.pl], 08.04.2011, 12:08:47, odpowiedź na #2, oceny: +5 -1
lady_magmaKwestia z czytaniem w empikach jest taka
Przeczytasz odłozysz nie kupisz
Kilka osob tam zrobi i ksiazka/manga wraca do wydawnictwa zniszczona

Kupisz przeczytasz w domu i zapłacisz pozwalając empikowi na wzbogacenie się , ale też umozliwisz wydawnictwu wydanie kolejnej ksiazki/mangi/gazety
[5] Re: Nowe Otaku już wkrótce
Leju [*.dynamic.chello.pl], 08.04.2011, 12:16:04, odpowiedź na #4, oceny: +4 -0
Tak, jeśli przeczytasz całość, natomiast możliwość przeczytania chociaż części daje Ci możliwość ocenienia, czy dana książka/gazeta/komiks jest tym czego szukasz i na co chcesz wydać pieniądze. Wyjątkiem są egzemplarze zafoliowane. A co do niszczenia to nie wiem jaka jest procedura, ale empiki chyba nie odsyła z powrotem takich rozwalonych egzemplarzy do producenta czy tam wydawnictwa, więc nie ma tutaj opcji braku zysku z książki, która już leży na półce sklepowej.
[6] Re: Nowe Otaku już wkrótce
mihoshi [*.home.aster.pl], 08.04.2011, 13:52:25, odpowiedź na #5, oceny: +2 -1
mihoshiChłopie, nawet nie próbuj. Dla mangowców czytanie w Empiku jest złe i już, nie możesz mieć innego zdania, a jeśli je masz, to oznacza, że okradasz rynek, shitty polish fans, etc ;P
[24] Re: Nowe Otaku już wkrótce
❤Tuminure❤ [*.rudaslaska.vectranet.pl], 08.04.2011, 17:08:09, odpowiedź na #6, oceny: +0 -0
❤Tuminure❤Szczerze mówiąc, wolałbym już ściągnąć skana z neta*.

*oczywiście, w przypadku gdybym chodził do empiku TYLKO poczytać.
[7] Re: Nowe Otaku już wkrótce
Shilay [127.0.0.*], 08.04.2011, 13:57:50, odpowiedź na #5, oceny: +4 -1
ShilayNo tak, i do tego takiego zniszczonego tytułu nikt nie kupi, więc empik będzie musiał zamówić więcej żeby wypełnić popyt...Czyli, że wydawnictwo zyskuje na każdym egzemplarzu zdewastowanym przez cwaniaków którzy wolą przeczytać na miejscu. A im więcej wydawnictwo zarobi - tym więcej pozycji będzie mogło wydać, tym więcej organizować akcji, tym większe dawać rabaty i promocje = korzyść dla nas! Proponuję ogólnopolską akcję "Zdewastuj Swój Empik"! Trzeba przecież wspierać lokalny rynek mangowy!
[16] Re: Nowe Otaku już wkrótce
Dairi [*.net.autocom.pl], 08.04.2011, 15:54:16, odpowiedź na #5, oceny: +4 -0
DairiEmpik odsyła wszystkie zniszczone egzemplarze do wydawnictwa. Nie płaci im za nie bo nikt ich przecież nie kupił (empik nie kupuje tych pozycji od wydawnictwa, on je tylko wystawia). Część się już do niczego nie nadaje czytaj idzie na przemiał. Jeśli czytelnicy zniszczą egzemplarz to wydawnictwo nic nie zyskuje, a wręcz traci (koszt druku, przemiał).
[18] Re: Nowe Otaku już wkrótce
borek [*.adsl.inetia.pl], 08.04.2011, 15:59:14, odpowiedź na #16, oceny: +0 -0
borekHmmm, na świecie takie zwroty zwykle idą na drugi rynek (wholesale).

Jak to wygląda na wspaniałym polskim rynku wydawniczym? Prosto do pieca?
[20] Re: Nowe Otaku już wkrótce
Spirit of Coach [*.multimo.pl], 08.04.2011, 16:10:37, odpowiedź na #18, oceny: +1 -0
Spirit of CoachNa rynek wschodni w Wawie. Otaku za 1zł.
[21] Re: Nowe Otaku już wkrótce
Leju [*.dynamic.chello.pl], 08.04.2011, 16:13:56, odpowiedź na #18, oceny: +0 -0
No właśnie wydaje mi się, że na przemiał idą gazety codzienne typu wyborcza itp. a nie książki, bo o ile gazety już się nie sprzeda, tak książkę można puścić w promocji, ale to już raczej nie poprzez empik.
[28] Re: Nowe Otaku już wkrótce
Dairi [*.net.autocom.pl], 08.04.2011, 18:00:33, odpowiedź na #18, oceny: +0 -0
DairiPrzecież napisałam "Część się już do niczego nie nadaje czytaj idzie na przemiał." Wszystko zależy od tego w jakim stanie jest zwrot.
[26] Re: Nowe Otaku już wkrótce
g_o_r_a_l [*.torun.mm.pl], 08.04.2011, 17:23:24, odpowiedź na #16, oceny: +1 -0
Najwyraźniej i tak jest to dla nich opłacalne, inaczej zrezygnowaliby z Empików. W Matrasach (które znaleźć można nawet w mniejszych miastach i to po kilka) warunków do czytania na miejscu nie ma, można co najwyżej przejrzeć tomik. Niech zrezygnują z Empików i/lub foliują tomiki i przestaną narzekać. Osobiście wolę kupować w Matrasach, właśnie z tego względu, że tomiki są w dobrym stanie, a też można podejrzeć czy nie ma jakichś błędów w druku.

Zadziwiające dla mnie jest, że komuś coś się nie podoba, a narzeka choć ma wybór zmiany (patrz polityka chociażby, każdy wie, że przy korycie są sami złodzieje/idioci, a i tak na nich głosują zamiast wybrać osoby, które żadnych powiązań z "cyrkiem" nie mają).
[29] Re: Nowe Otaku już wkrótce
Dairi [*.net.autocom.pl], 08.04.2011, 18:17:44, odpowiedź na #26, oceny: +1 -0
DairiO ile pamiętam w Empiku mogą ci odfoliować wszystko co sobie zażyczysz.

Zanim ktoś wyczytywa jakieś dziwne rzeczy z moich wypowiedzi: nie mam nic przeciwko empikom, matrasom ani ludziom czytającym w księgarni kawałki książek na próbę (bo sama tak robię). Mam przeciwko ludziom, którzy tak 'delikatnie' czytają, że niszczą egzemplarze. Zdarzyło mi się już, że nie miałam czego kupić bo to co zostało na półce było niemal dosłownie zjedzone przez czytelników (mam w domu 50-letnie zaczytane książki wyglądające lepiej).
[50] Re: Nowe Otaku już wkrótce
michio [*.pr1-nat.espol.com.pl], 10.04.2011, 13:21:48, odpowiedź na #29, oceny: +3 -0
michioTo są ludzie, którzy w cukierni zlizują lukier z pączków.
[15] Re: Nowe Otaku już wkrótce
borek [*.adsl.inetia.pl], 08.04.2011, 15:52:08, odpowiedź na #4, oceny: +0 -0
borekNie przeczytam, nie będę wiedział że: istnieje/jest fajne/chcę to mieć i najzwyczajniej w świecie nie kupię.
Proste.

Szczególnie dla mangi to no brainer - tam wszystko to wielotomowce, więc pierwszy jak nawet jedną mangę przeczyta, to nadal pozostaje 20 tomików, które można kupić. Autorzy książek maja o wiele, wiele gorzej, bo tam jak już potencjalny klient przeczyta pozycję autora, to zwykle nie pozostaje mu nic nowego do kupienia (a mało który czytelnik jest na tyle hardkorowy, by kupować już przeczytane książki z samej 'wdzięczności').

Co by nie gadać - wszystkie pierwsze tomy mang powinny być obowiązkowo rozfoliowane i dodatkowo umieszczone jak najbliżej sof do czytania. I wydawnictwa powinny dodatkowo płacić Empikowi za taką formę shelf placement.
[8] Re: Nowe Otaku już wkrótce
nover [*.unknown.vectranet.pl], 08.04.2011, 14:05:34, odpowiedź na #2, oceny: +2 -2
noverJak wiemy, co chcemy przeczytać i kupić, to czytanie w Empiku to totalna głupota.
Generalnie to przeczytanie mangi w ww. sieci tylko dlatego, że mnie "tytuł interesuje, chcę przeczytać, ale NIE KUPIĘ" to zwykłe oszustwo. Wobec autora mangi oczywiście.
Jak się nie ma pieniędzy na tomik, to pożycza się albo pieniążki (i się je później oddaje) albo mangę od znajomego. W najgorszym wypadku tomik zakupisz z opóźnieniem, ale zakupisz i będziesz szczęśliwa z jego posiadania i możności jego przeczytania.
BTW, kupowanie w ciemno nie jest takie straszne - ja kupiłam tak pierwszy Ouran - nie spodobał mi się ze względu na trywialność i małostkowość historii, więc tomik sprzedałam nie doczytując go nawet do końca. To też jest rozwiązanie o którym jakoś nikt nigdy nie wspomina o.O
[9] Re: Nowe Otaku już wkrótce
Leju [*.dynamic.chello.pl], 08.04.2011, 14:23:46, odpowiedź na #8, oceny: +2 -1
Ale pożyczając mangę od kolegi, czytając ją w empiku lub w internecie tak czy siak nie dajesz zarobić wydawnictwu. Owszem, skanlacje w sieci są oszustwem względem samego autora, ale z czysto ekonomicznego punktu widzenia możesz te wszystkie rozwiązania wrzucić do jednego worka. Natomiast co do tego kupowania w ciemno to się nie zgodzę, bo jak dana książka (już nawet nie manga) Ci się nie spodoba, to robisz sobie tylko dodatkowy problem chcąc ją sprzedać, najczęściej po obniżonej cenie, bo w takiej samej ludzie mogą bez problemu nabyć ją w sklepie. A ceny są różne, możesz wydać 20zł a możesz nabyć egzemplarz za 200zł. No i oczywiście musisz wziąć pod uwagę, że albo Ci się uda sprzedać, albo nie. Jak nie to zostaniesz z książką, która Ci się nie podoba i bez pieniędzy, które mogłaś spożytkować na inny cel. Tak więc osobiście wolę mieć możliwość przeglądnięcia sobie zawartości i z góry stwierdzić czy chcę nabyć daną książkę, czy też nie.
[10] Re: Nowe Otaku już wkrótce
żaru [*.infanet.pl], 08.04.2011, 15:03:50, odpowiedź na #9, oceny: +0 -0
żaruja czytam czasem arigto w empikach, jesli jest jakiś dłuższy artykuł który mnie zaciekawił kupuje, jesli nie to odstawiam ;)
[12] Re: Nowe Otaku już wkrótce
makoto [*.multi.internet.cyfrowypolsat.pl], 08.04.2011, 15:36:19, odpowiedź na #10, oceny: +0 -2
makotodokładnie ja robie tak samo ale Arigato mogło by dodawac zawsze jakijc (FAJNY) plakat i moze CD jak w KAWAII ;););)
[35] Re: Nowe Otaku już wkrótce
Ari3l [*.dynamic.chello.pl], 08.04.2011, 20:07:40, odpowiedź na #2, oceny: +1 -2
Ari3lim więcej będzie osób czytać w empiku np. Otaku to szczerze mówiąc niedługo nie będzie co czytać. Dlatego niektóre czasopisma padają już nie mówiąc o sensie wydawania nowych mang.
[36] Re: Nowe Otaku już wkrótce
Leju [*.dynamic.chello.pl], 08.04.2011, 20:13:57, odpowiedź na #35, oceny: +0 -1
Gdyby wydawnictwa miały takie samo zdanie i to rozwiązanie byłoby nie rentowne, to mangi i gazetki o tej tematyce mógłbyś kupić w kiosku ruchu a nie w empiku ;]
[14] Re: Nowe Otaku już wkrótce
Tadakichi [*.18.am.szczecin.pl], 08.04.2011, 15:42:30, oceny: +1 -0
TadakichiHmmm... nie wiem jak Empik postępuje z magazynami, które zostaną zniszczone/nie sprzedadzą się, ale nie wydaje mi się, by odsyłał wszystko do producenta z pretensjami typu: "ogarnijcie tych swoich mangowców, bo nie kupują, tylko dewastują".

Empik (i wydawnictwo) ma chyba kasę za każdy sprzedany egzemplarz (z tego, co słyszałem marża Empiku jest drakońska), także każdy zniszczony egzemplarz to strata dla obojga.

Zresztą, nad tematem nie ma się, co rozwodzić, bo sam Empik prowadzi strategię typu "przyjdź, zobacz, rozgość się, a potem, jak będziesz miał ochotę, kup", a nie standardowe "kupuj albo (a bardzo często i) wypad", jak w co drugim kiosku ^^

Poza tym w Szczecinie miejsca siedzące są dla klientów Empik Cafe, a nie chcę być takim bucem, co w godzinach szczytu zajmuje miejsce, nic nie zamawiając (a stanie przez godzinę trochę męczy :P). Przeglądam tylko to, co mnie interesuje, a po 20 min wychodzę. Jak mam zamiar poczytać coś ciekawego za free -> do Książnicy Pomorskiej, bez spinki :)
[17] Re: Nowe Otaku już wkrótce
borek [*.adsl.inetia.pl], 08.04.2011, 15:56:38, odpowiedź na #14, oceny: +0 -0
borekDuh, kupiłbyś chociaż kawę jak już siedzisz.:P

A marża Empiku to ok. 35% ceny. Z drugiej strony, projekty oferujące książki w cenach hurtowych przez allegro/kioski/etc. dość szybko popadały, więc widocznie tak duża marża jest wymagana.
[19] Re: Nowe Otaku już wkrótce
Tadakichi [*.18.am.szczecin.pl], 08.04.2011, 16:00:13, odpowiedź na #17, oceny: +1 -1
TadakichiNo właśnie sęk w tym, że nie siedzę, bo kawa kosztuje dychę ^^

No to marża niezła, chociaż jak widzę stado pracowników-studentów marketingu i zarządzania, psychologii oraz politologii, jakie się tam plącze klientom pod nogami to dociera do mnie, na co ona idzie ^^
[22] Re: Nowe Otaku już wkrótce
borek [*.adsl.inetia.pl], 08.04.2011, 16:24:42, odpowiedź na #19, oceny: +0 -0
borekOni wszyscy pewnie siedzą na bezpłatnym stażu z UP, albo dopłacają pracodawcy za możliwość zdobycia unikalnego doświadczenia zawodowego :P

W większości przypadków (czytaj - centra handlowe) olbrzymie pieniądze zjadą koszty wynajmu. Empiki to powierzchniowo jedne z większych sklepów, a koszty wynajmu w hipermarketach są kosmiczne.
[25] Re: Nowe Otaku już wkrótce
❤Tuminure❤ [*.rudaslaska.vectranet.pl], 08.04.2011, 17:12:09, odpowiedź na #22, oceny: +1 -0
❤Tuminure❤Jest coś takiego jak bezpłatny staż? Słyszałem o "praktykach" ale staże z urzędu chyba zawsze są płatne. Also... unikalne doświadczenie zawodowe lol ;D.
[27] Re: Nowe Otaku już wkrótce
Leju [*.dynamic.chello.pl], 08.04.2011, 17:34:21, odpowiedź na #25, oceny: +1 -0
Staż z urzędu jest zawsze płatny. Natomiast staż bez pośrednictwa urzędu wcale nie musi być opłacany. Ja to nazywam wyzyskiem, ale co tam ;]
[52] Re: Nowe Otaku już wkrótce
AvantaR [*.ekspres.net.pl], 10.04.2011, 18:32:07, odpowiedź na #27, oceny: +0 -0
AvantaRA czym on różni się wtedy od praktyk?
[54] Re: Nowe Otaku już wkrótce
Leju [*.dynamic.chello.pl], 10.04.2011, 19:02:55, odpowiedź na #52, oceny: +0 -0
Np. czasem. Widziałeś kiedyś roczne praktyki? Natomiast z prawnego punktu widzenia różnica pomiędzy stażem a praktyką jest taka, że staż jest zwieńczeniem procesu nauki i bezpośrednim przygotowaniem do podjęcia pracy (uczy się pracować). Praktyka to uzupełnienie edukacji (często w trakcie trwania edukacji, albo jako obowiązkowa część na studiach)
[55] Re: Nowe Otaku już wkrótce
AvantaR [*.ekspres.net.pl], 10.04.2011, 19:27:51, odpowiedź na #54, oceny: +0 -0
AvantaROk, brzmi całkiem logicznie :)
[42] Re: Nowe Otaku już wkrótce
KRAZ [*.dynamic.gprs.plus.pl], 08.04.2011, 23:08:40, odpowiedź na #17, oceny: +1 -0
KRAZJoyu w Arigadkach (16.12.2008) mówił, że Empik winszuje sobie aż 44% marży, a na którymś z ostatnich Koneconów, czy Piernicu, byłem na panelu gdzie pewna pani z Empiku mówiła, że jeśli dobrze pamiętam - 56%! Nie wiem czy chodziło o narzut, czy odsetek pełnej kwoty.
W zwykłych kioskach narzut wynosi 20% (100+20, nie 80+20%).
[39] Re: Nowe Otaku już wkrótce
Tekkaman Blade [*.multimo.pl], 08.04.2011, 22:25:16, odpowiedź na #14, oceny: +1 -0
Empik bierze od wydawnictwa egzemplarze i płaci za nie z opóźnieniem kilku miesięcy a czasem nawet roku. Te które się nie sprzedały są zwracane wydawcy i Empik nie płaci za nie ani złotówki.
[46] Re: Nowe Otaku już wkrótce
Shi~ [*.dynamic.chello.pl], 09.04.2011, 08:42:32, odpowiedź na #14, oceny: +0 -0
Shi~Empik odsyła wszystko do producenta. Zwrot i tyle. A zniszczony egzemplarz to dla nich żadna strata, szczególnie że zyski z mang w ogóle dla tak wielkiej sieci są znikome.
[23] Re: Nowe Otaku już wkrótce
Vampircia [*.dynamic.chello.pl], 08.04.2011, 16:45:21, oceny: +3 -1
VampirciaCzy wypada czytać w Empikach? A co z innymi księgarniami:]? Czy wypada czytać w Matrasie? Dobra, jaja sobie robię. A tak na poważnie, przeczytać kawałek jak najbardziej, ale czytanie od początku do końca to już moim zdaniem przesada.
[30] Re: Nowe Otaku już wkrótce
Zyll666 [*.chelmnet.pl], 08.04.2011, 18:37:16, oceny: +0 -0
O deski do deski w Empiku to jedynie kiedyś przeczytałem ostatni zeszyt Punishera ( w tempie ekspresowym), bo nie miałem kasy, a chciałem koniecznie zobaczyć jak się kończy xD Ale później kupiłem.
[31] Re: Nowe Otaku już wkrótce
Naq [*.acn.waw.pl], 08.04.2011, 18:39:22, oceny: +3 -0
NaqLeju > "A tak na serio, skoro w empikach są wyznaczone miejsca do czytania, to nie wiem czy jest za bardzo nad czym się rozwodzić."

Biorąc pod uwagę ilość komentarzy odnoszących się do tematu Empiku, chyba jednak jest nad czym się rozwodzić :)
[34] Re: Nowe Otaku już wkrótce
Leju [*.dynamic.chello.pl], 08.04.2011, 19:56:42, odpowiedź na #31, oceny: +1 -0
No jeżeli ktoś ma problem z tym, że sklep daje mu taką możliwość, a wydawnictwa, których książki można znaleźć w tym sklepie przystają na takie warunki, to faktycznie można dyskutować w nieskończoność ;]
[32] Re: Nowe Otaku już wkrótce
Pasisia [*.bnet.pl], 08.04.2011, 19:02:08, oceny: +0 -5
Pasisia^.^
[33] Re: Nowe Otaku już wkrótce
Lu-chan [*.dynamic.chello.pl], 08.04.2011, 19:54:34, oceny: +0 -0
Lu-chanLetter Bee ♥

Komentarz ukryty z powodu przewagi negatywnych ocen. pokaż

[38] Re: Nowe Otaku już wkrótce
Leju [*.dynamic.chello.pl], 08.04.2011, 21:45:00, odpowiedź na #37, oceny: +1 -0
Hmm, a komentarze na acp pomagają w sprzedaży? Chyba prędzej same tematy w newsie mogą zachęcić do zakupu, tudzież przeglądnięcia gazetki w empiku ;]
[40] Re: Nowe Otaku już wkrótce
g_o_r_a_l [*.torun.mm.pl], 08.04.2011, 22:36:10, odpowiedź na #38, oceny: +0 -0
Reklama zawsze pomaga w sprzedaży, a żeby news nie został zakopany muszą pojawiać się komentarze. Jeszcze parę wymian zdań i będzie z tego "gorący news".

Zresztą spójrz na komentarze - ile jest wypowiedzi dotyczących samego pisma, a ile czytania w Empiku?

Komentarz ukryty z powodu przewagi negatywnych ocen. pokaż

[43] Re: Nowe Otaku już wkrótce
czytelnik [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 08.04.2011, 23:37:28, oceny: +2 -1
zaciekawił mnie ten artykuł - przeczytam jak będę w empiku :)
[44] Re: Nowe Otaku już wkrótce
makoto [*.multi.internet.cyfrowypolsat.pl], 09.04.2011, 01:15:35, oceny: +1 -1
makotojako pracownik Empiku powiem tak ... Empiki niue dbaja o nas jak nalezy za duzo jest w tym obojetnosci ;(
[45] Re: Nowe Otaku już wkrótce
smocze_krocze [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 09.04.2011, 08:22:39, oceny: +4 -3
Już wkrótce w Otaku!!!

- Czy wypada wypożyczać książki z biblioteki zamiast kupować własne?
- Czy wypada oglądać film na DVD u znajomego zamiast kupić własny?
- Czy wypada kupować używane gry zamiast nowych?
[47] Re: Nowe Otaku już wkrótce
❤Tuminure❤ [*.rudaslaska.vectranet.pl], 09.04.2011, 10:05:01, odpowiedź na #45, oceny: +0 -0
❤Tuminure❤W przypadku gier, wiąże się to z dużym ryzykiem. A co za tym idzie lepiej dopłacić kilka złotych i mieć bezpieczniejszy, zafoliowany produkt. Inna sprawa, że twórcy gier sami zabezpieczają się też przed sprzedażą używanych gier.
[48] Re: Nowe Otaku już wkrótce
Zyll666 [174.36.234.*], 09.04.2011, 13:15:22, odpowiedź na #47, oceny: +0 -0
Ryzyko ? Kupuję używane giery na PS2 i się cieszę, że zamiast 60 złotych dałem 10... Na dodatek większości tytułów na tą już wymierającą platformę po prostu nie zdobędę w inny sposób niż używki z Allegro.
[49] Re: Nowe Otaku już wkrótce
❤Tuminure❤ [*.rudaslaska.vectranet.pl], 09.04.2011, 14:19:31, odpowiedź na #48, oceny: +0 -0
❤Tuminure❤Na PS2 nie ma ryzyka... chyba, że ktoś bierze pod uwagę rysy na płytach.

Głównie chodziło mi o gry PC, gdzie prawie każda ma cd-keya/jest powiązana ze steamem lub inną rzeczą tego typu. X360 i PS3 również zaczynają wprowadzać rzeczy tego typu (o ile dobrze pamiętam, to aby grać przez internet w nowe gry EA Sports na X360, prócz konta gold trzeba mieć też kod aktywujący multiplayera... taki kod można powiązać tylko z jednym kontem).
[53] Re: Nowe Otaku już wkrótce
AvantaR [*.ekspres.net.pl], 10.04.2011, 18:41:24, odpowiedź na #49, oceny: +0 -0
AvantaRJednym słowem producenci gier coraz bardziej ograniczają naszą wolność. Jebać wszelkie DRMy i inne tego typu gówna. Kupuję oryginalny produkt i chuj do tego producentowi na ilu maszynach sobie go zainstaluj, czy zmienię konsolę itd.
[56] Re: Nowe Otaku już wkrótce
Anka [*.nat.tvk.wroc.pl], 11.04.2011, 21:24:22, odpowiedź na #53, oceny: +1 -0
I, niestety, tu powstaje kolejny plus dla piracenia - nie trzeba sie pierdolic z rejestracja, DRMami, cdkeyami, itp. Zawsze mozna zaoszczedzic te dwie stowy, zassac z internetu w dowolnej, pozadanej wersji jezykowej (nie ukrywajmy, spolszczenia sa straszne :/) i miec swiety, kurwa, spokoj.
[51] Re: Nowe Otaku już wkrótce
michio [*.pr1-nat.espol.com.pl], 10.04.2011, 13:24:31, oceny: +2 -4
michioNie chce mi się wierzyć, że ze wszystkich rzeczy do przeczytania w Empiku ktoś się skusi akurat na "Otaku". Poza tym wszystko w temacie powiedział Tomasz Kołodziejczak z Egmontu w liście do Wyborczej, mózgowcy z "Otaku" mogą najwyżej zacerować skarpetki.
Powered by WashuOS