header imageheader imageheader image
{Rynek}
Nowe pismo poświęcone Japonii
Autor: hyoger, Data: 23.02.2008, 11:23:05
Nowe pismo poświęcone JaponiiTorii – taki tytuł mieć będzie nowe pismo poświęcone Japonii, które będzie mieć swoją premierę 15 marca 2008 na II Dniach Kultury Japońskiej w Bydgoszczy. W środku znajdą się artykuły dotyczące kultury i historii Japonii (min. Yoshiwara – miasto zmysłów, pancerz zbroi japońskiej, Takarazuka, japońskie zjawy i upiory oraz wiele innych), nie zabraknie także kącika mangowego (skromnego, ale zawsze). Torii skierowane będzie do bardziej wymagającej grupy czytelniczej, oczekującej artykułów na wysokim poziomie i na niebanalne tematy.

Tytuł ten ukaże się nakładem wydawnictwa Diamond Books, które specjalizuje się w publikacjach dotyczących Japonii i będzie dostępny w wybranych punktach sprzedaży (lista wkrótce), w czasie imprez (Dni Kultury Japońskiej, konwenty) oraz drogą wysyłkową. Pismo będzie miało 64 strony formatu A4 i będzie kosztowało 5,90 zł. Okładkę można obejrzeć na www.dkj.bydgoszcz.pl.

Dodaj do:

Zobacz także

Powiązane tematy: Torii.

Z tą publikacją nie są jeszcze powiązane żadne sznurki.

Komentarze

Sposób wyświetlania:

Ilość komentarzy: 42 dodaj

[1] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
Rokugatsu [*.speed.planet.nl], 23.02.2008, 12:38:08, oceny: +0 -0
RokugatsuOjej to swietnie ^^
Napewno kupie jak tylko przyjade do Polski >.>
BTW- Na okladce pisma wyglada jakby bylo napisane "Toril".
Wiem, czepiam sie >.>
[2] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
Gotenks [*.tvkdiana.pl], 23.02.2008, 12:46:09, odpowiedź na #1, oceny: +0 -0
GotenksI ja sie z checia skusze :)
Mam tylko nadzieje, ze bedzie mozna dostac to pismo w mojej miescinie, albo chociaz w Komikslandii lub Merlinie.
[3] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
Glani [*.internetdsl.tpnet.pl], 23.02.2008, 13:05:00, oceny: +0 -0
GlaniJapan staje sie foxy ? :D
[4] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
Fire [*.elblag.dialog.net.pl], 23.02.2008, 13:13:05, odpowiedź na #3, oceny: +0 -0
Firetuxy
[14] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
Rokugatsu [*.speed.planet.nl], 23.02.2008, 17:53:07, odpowiedź na #4, oceny: +0 -0
RokugatsuSuxy
[5] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
Kitsune [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 23.02.2008, 13:22:39, oceny: +0 -0
KitsuneMmmmm wyglada całkiem smacznie ^^ Nieźle sie zapowiada. Tylko pewnie będą problemy z kupnem... Znaczy ja bede miec problemy, bo z natury dupa wołowa jestem.
[6] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
oyu [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 23.02.2008, 14:00:31, odpowiedź na #5, oceny: +0 -0
bardzo dobrze dobrana ilustracja na okladke ladnie ulozona
natomiast na minus
- dobor czerwieni jako dominantu kolorystycznego, gradient nic tu nie zmienia
- brak zroznicowania listy tematow pod wzgledem wizualnym - nie tyle chodzi o czionki co monontonne wielkosci tytulow zapowiedzi oraz nie wykorzystanie powierzchni okladki
- logo nawet symaptyczne ale zwyczajnie za duze, pozatym nie trzeba bylo go centrowac mozna bylo dostawic do rogu i wykorzystac tak zyskana powierzchnie - kazde miejsce gdzie mozna dac informacje nie zabijajac motywu okladki jest bezcenne - im wiecej tym czytelnik ma wrazenie ze kupuje towar ktory dam mu duzo

ale z przyjemnoscia kupie, okladka wyglada powyzej przecietnej - co dobrze wrozy, chce zobaczyc srodek.:)
[10] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
Kitsune [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 23.02.2008, 15:47:35, odpowiedź na #6, oceny: +0 -0
KitsuneJak dla mnie moze mieć na okładce jedno wielkie białe pole. Wazne, zeby było co poczytać na matematyce. Mówiac "smacznie wyglada" miałąm na myśli "jest co jeść" czyli tematyka artykułów zachecajaca ^^.
[31] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
3x3cu70r [*.toya.net.pl], 24.02.2008, 19:17:33, odpowiedź na #10, oceny: +0 -0
3x3cu70rDla takich co się interesują i wiedzą co to, to nigdy nie będzie miało znaczenia co jest na okładce. Ale dla takich co nie wiedzą a mogliby się skusić okładka to podstawa...
[33] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
Kitsune [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 24.02.2008, 19:28:40, odpowiedź na #31, oceny: +0 -0
KitsuneCo racja to racja, ale nie jestem wydawcą, wiec nie obchodzi mnie jak dużo osób to kupi i nie mam zamiaru narzekać na okładke.
[13] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
Ino [*.tp.unicity.pl], 23.02.2008, 16:42:00, odpowiedź na #6, oceny: +0 -0
Inojak kupię to mogę Ci oddać okładkę jak chcesz xD

kupujesz coś według "opakowania" ?
[16] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
RadaZ [*.tvk.torun.pl], 23.02.2008, 19:23:06, odpowiedź na #6, oceny: +0 -0
Wszystko łudząco podobne do Otaku z początków. I nie ma w tym nic a nic złej woli czy innych "negatywnych wibracji".
[18] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
hyoger [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 23.02.2008, 21:57:21, odpowiedź na #6, oceny: +0 -0
Wszystkim nie dogodzisz. Mysmy z grafikiem wlasnie doszli do wniosu, ze logo damy duzo wieksze, a zajawki bardziej jednolite niz w pierwotnej wersji (w ktorej zreszta logo bylo po lewej), zeby nikt nie stwierdzil, ze nie wie, ktore to tytul albo ze za malo sie od niego odroznia...
[23] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
oyu [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 23.02.2008, 23:12:19, odpowiedź na #18, oceny: +0 -0
hyoger to nie jest kwestia dogodzenia tylko języka prasy - można znależc inny sposób na wyróżnienie tytułu - inni słowy porównując język prasy do zwykłego języka - trochę się jąkacie i miszacie szyk zdania, ale na plus jest to, że można was zrozumiec :)
[26] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
Fire [*.elblag.dialog.net.pl], 24.02.2008, 15:18:52, odpowiedź na #23, oceny: +0 -0
FireCoraz bardziej denerwuja mnie te wszystkie okreslenia typu 'jezyk prasy'. Kufa, okladka prezentuje sie bardzo ladnie, jest schludna, przejrzysta i nie wali po galach, a ze nie pasuje ktoremus z punktow 'jezyka prasy'? WHO CARES, jezeli ktos nie ma zamiaru kupic Torii ze wzgledu na nia, to to niezly z niego musi byc zjeb. [ja tak ogolnikowo, nie bierz tego ostatniego do siebie ;p]
[27] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
Pea [83.238.116.*], 24.02.2008, 16:16:38, odpowiedź na #26, oceny: +0 -0
PeaZgadzam sie z przedmowca. Pismo jest skierowane do czytelnikow, ktorzy zazwyczaj dziennikarstwa nie konczyli i beda oceniac czasopismo za tresc, nie za forme. Okladka jest ladna i czytelna, nie jest naladowana, czego nie lubie, bo kojarzy mi sie z brukowcami i pismami typu "Bravo" czy "filipinka". Ta prostota z kolei bardziej przywodzi na mysl stylistyke tradycyjnie japonska.
[29] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
oyu [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 24.02.2008, 18:44:59, odpowiedź na #27, oceny: +0 -0
może was to denerwowac, ale każdy jezyk medualnej komunikacji ma po prostu określone zasady by dobrze odziaływac na odbiorce - zachęcac do czytania, sięgnięcia po pismo - nie ma to nic wspólnego z wiedzą odbiorcy, nie trzeba kończyc dzienikarstwa by czytac gazety prawda? Oczywiscie są na świecie ludzie, których podoba się, że ktoś się jąka bo to dodaje uroku, albo uwielbiają obcy akcent - co nie zmienia faktu, że mamy się jąka i mówi z obcym akcentem, prawda? ps. jeśli denerwuje cie brak wiedzy - zmień to dokształc się.
[30] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
Fire [*.elblag.dialog.net.pl], 24.02.2008, 19:00:17, odpowiedź na #29, oceny: +0 -0
FireRzecz w tym, ze denerwuje mnie ogolnoprzyjety schemat, ktorego wszyscy chca sie tak kurczowo trzymac, nawet jesli pewne odstepstwo od niego nie zaburza medialnej komunikacji [w tym wypadku]. Grono ludzi oblakanych japonia jest dosc waskie, dlatego wychodze z zalozenia, ze jezeli ktos bedzie chcial to kupic, to, w epoce wszechobecnej informacji, i tak kupi, w poczynieniu czego nie przeszkodzi mu zaden zle oprawiony graficznie tytul, czy podtytul. Oczywiscie rozumiem twoje stanowisko, ale gdyby nie lamano zadnych schematow, dalej tkwili bysmy w ktorejs z minionych epok.
[34] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
oyu [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 25.02.2008, 00:30:46, odpowiedź na #30, oceny: +0 -0
tworząc jakiś produkt liczysz na to, że kupi go także inny czytelnik niż nazwijmy to umownie "otaku" - jak produkujesz skarpetki liczysz na to, że wzór czy materiał przypadnie do gustu większości - dlatego nie szyjesz bardzo dużych czy bardzo małych - owszem są schematy w komunikacji medialnej ale wynikają one z wiedzy o ludziach - jak pracuje oko na stronie, jakie kolory wywyoluja emocje, jakie są pasywne itp itd - media rozwijaja się caly czas w oparciu o wiedze o ludziach - np. tabloidy to tego kwintesencja - owszem lamanie zasad czasem jest dobre o ile świadome, mające wywołac określone efekty.
[38] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
Froh [78.8.107.*], 25.02.2008, 22:47:22, odpowiedź na #34, oceny: +0 -0
Ot i wyszedł ten pies co był pogrzebany (na wiosnę wszystko wychodzi spod ziemi - czasem nawet teściowe)...
oyu - spójrz na to oczami otaku: jeśliby otaku chciał wydawać gazetę to myślisz że będzie ryzykować wyjście do innych ludzi? Dla bezpieczeństwa założy że ma być tylko dla tych co na pewno kupią i za bardzo nie skrytykują. Kwadratura koła. A ty dyskutujesz z zelotami. Jedna dobra rada na miesiąc starczy.
[39] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
Dembol [*.net.autocom.pl], 26.02.2008, 12:35:36, odpowiedź na #38, oceny: +0 -0
DembolA co przeszkodzi mangowcowi kupić pismo, które przy okazji przeznaczone jest też dla zwykłego czytelnika? Jeśli pismo będzie się dobrze prezentować to oprócz mangowców, którzy kupiliby nawet jakby było słabe kupi też część ludzi dla których mango nie jest religią (i wykształcili u siebie jakieś zachowania właściwe normalnemu konsumentowi). Jeśli do tego jest w stanie przyciągnąć przypadkowego przechodnia, który coś tam gdzieś słyszał to nagle z tysiąca sprzedanych egzemplarzy robi się pięć. Zamykanie się na jeden rynek prawie nigdy nie ma sensu. Zwłaszcza tak mały, kapryśny i ogólnie popierdolony.
[40] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
Froh [*.ssp.dialog.net.pl], 26.02.2008, 18:12:59, odpowiedź na #39, oceny: +0 -0
Ot i cała mądrość ludowa na końcu tkwi - jak rynek (a nie odbiorca?) jest mały kapryśny i ogólnie popierdolony a nadto nie lubi wydawać lub nie ma dużo pieniędzy - to jest to działalność charytatywna nacechowana donkiszotyzmem. Na dodatek zapętla zainteresowania odbiorcy w jednej płaszczyźnie - nie oferując alternatywy, okna na inne dzieła i media.
Takie duszenie się we własnym sosie ku samozadowoleniu ale zachowując swą tożsamość.
[41] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
Dembol [*.net.autocom.pl], 27.02.2008, 00:00:00, odpowiedź na #40, oceny: +0 -0
DembolSkoro ktoś chce się w to bawić i widzi potencjalny zysk to czemu nie? Gdyby wszyscy myśleli jak ty to dalej marznęlibyśmy w jaskini bo ogień przecież mógłby nas poparzyć. Zwłaszcza, że rynek pomimo wad ma potencjał, którego nikt nie potrafi w pełni wykorzystać. Część fanów dorosła i ma kasę na pierdoły. Część coraz słabiej pamięta lub nie widziała mitycznych (kultowych wręcz) Kawaii i Mangazynu, więc bez uprzedzeń podejdzie do nowego pisemka. Dalej jest trochę młodzieży działającej na zasadzie "zOMG! Mango! Kupuję!". Do tego jedyna bezpośrednia konkurencja to "Otaku".

Na dodatek zapętla zainteresowania odbiorcy w jednej płaszczyźnie - nie oferując alternatywy, okna na inne dzieła i media.
Wystarczy w ramach oddechu od mangi i anime kilka stron poświęcić na komiks niejapoński, animacje (albo gołe baby) i od razu każdemu się horyzonty poszerzą. O ile o to Ci chodziło.
[37] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
Yen [*.adsl.inetia.pl], 25.02.2008, 20:49:53, odpowiedź na #26, oceny: +0 -0
YenFuck the system!
[7] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
Bikutoru-kun [*.internetdsl.tpnet.pl], 23.02.2008, 14:00:33, odpowiedź na #5, oceny: +0 -0
Bikutoru-kunMam nadzieję że będzie można kupić na Magnificoniconie :D Bardzo podoba mi się ta inicjatywa i zapewne będę kupować każdy numer.
[11] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
Kitsune [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 23.02.2008, 15:48:25, odpowiedź na #7, oceny: +0 -0
KitsuneOoo tak jakby było na Magnificonie to by było dobrze. Chociaż...znajac życie, nie znajde stoiska xD
[19] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
hyoger [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 23.02.2008, 21:58:09, odpowiedź na #11, oceny: +0 -0
Bedzie na Magni. Albo wezme na stoisko JPF, albo zrobie zaraz obok.
[8] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
Mai Takeru [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 23.02.2008, 14:15:26, oceny: +0 -0
Mai TakeruHmm, mnie jakoś ta okładka nie przypadła do gustu. Jak już zostało powiedziane - logo jest za duże i wygląda jak Toril. ^^"
Natomiast sama inicjatywa BARDZO mi się podoba. Z chęcią poczytam porządne artykuły o Japonii. Tylko nie wiem, z jaką częstotliwością będzie się to pismo ukazywało... Jakoś się tego nie doczytałam. Ktoś wie?
[9] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
RadaZ [*.tvk.torun.pl], 23.02.2008, 15:08:40, oceny: +0 -0
Od kiedy będzie można zaprenumerować? :)
[12] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
Kisara- [*.stk.vectranet.pl], 23.02.2008, 16:05:48, odpowiedź na #9, oceny: +0 -0
Popieram - zapowiada się fantastycznie!
[15] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
Sadakot [*.toya.net.pl], 23.02.2008, 19:20:46, oceny: +0 -0
Sadakota w empiku będzie???
[17] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
RadaZ [*.tvk.torun.pl], 23.02.2008, 19:26:51, odpowiedź na #15, oceny: +0 -0
Moim zdaniem nie można na to liczyć, bo EmPIK nie daje specjalnie dobrych warunków. A że to pismo " skierowane będzie do bardziej wymagającej grupy czytelniczej" - radzę pytać w "kinach studyjnych", a nie "kinowych multipleksach". ;)
Choć oczywiście ten post w żaden sposób nie prezentuje stanowiska Redakcji. ;)
[20] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
hyoger [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 23.02.2008, 22:00:47, odpowiedź na #17, oceny: +0 -0
Zgadza sie, w empiku nie bedzie. Odpowiadajac na twojego posta powyzej (zeby nie nabijac zbyt wielu) - zamowienia od 15.03 (albo cos kolo tego, bo to sobota)
[24] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
oyu [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 23.02.2008, 23:14:08, odpowiedź na #20, oceny: +0 -0
a czemu hyoger odpuściłaś kolaportaż w ten sposób? empik to dobre miejsce dla takiego pisma? próbowaliście wogle z nimi się skontaktowac? jakieś niekorzystne warunki?
[28] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
Pea [83.238.116.*], 24.02.2008, 16:19:32, odpowiedź na #20, oceny: +0 -0
PeaAlez w Empiku jest wiele niszowych wydawnictw o waskiej grupie odbiorcow, chocby te pomniejsze o tematyce artystycznej. Mysle, ze umieszczenie tam Torii wspomogloby rozwoj pisma.
[21] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
Emi-chan [*.4web.pl], 23.02.2008, 22:15:25, oceny: +0 -0
Emi-chanmuszę koniecznie kupić! Mam nadzieje,ze będzie łatwe do znalezienia w empiku i ze w ogóle będzie..
[22] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
Lisek [*.witnet.pl], 23.02.2008, 23:05:20, odpowiedź na #21, oceny: +0 -0
LisekCytując z posta powyżej.
> Zgadza sie, w empiku nie bedzie.
[25] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
Sailor Dream [*.adsl.inetia.pl], 24.02.2008, 14:58:56, oceny: +0 -0
"m.in" a nie "min." >_
[32] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
Ryuji [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 24.02.2008, 19:17:37, oceny: +0 -0
RyujiOkładka całkiem fajna, tematyka jak najbardziej ^^, a i cena dość przystępna jak dla mnie. Ogólnie zapowiada się zachęcająco i nie omieszkam zakupić rzeczonego pisma :P
[35] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
kpt. Harlock [*.internetdsl.tpnet.pl], 25.02.2008, 10:29:15, oceny: +0 -0
kpt. HarlockKupię. Mam nadzieję, że będzie dostępny gdzieś w pobliżu, bo nie uśmiecha mi sie dopłacać poczcie polskiej.
[36] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
KAKONKA [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 25.02.2008, 11:06:47, oceny: +0 -0
Miahahahaha !!!Ale superowo...!!!
[42] Re: Nowe pismo poświęcone Japonii
_Hideki_ [195.150.161.*], 02.03.2008, 12:15:26, oceny: +0 -0
_Hideki_z pewnoscia kupie :)
Powered by WashuOS