header imageheader imageheader image
{Wydarzenie}
Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
Autor: Joe, Data: 19.03.2013, 10:07:07, Źródło: Ambasada Japonii
JoeWykład o przyczynach globalnej popularności mangi i animeW czwartek 28 marca o 17:30 w Wydziale Informacji i Kultury Ambasady Japonii odbędzie się kolejny, ósmy już, z cyklu wykładów o Japonii. Możliwe, że dla czytelników naszego serwisu będzie to najbardziej interesujący z dotychczasowych wykładów, będzie bowiem traktował o przyczynach globalnej popularności mangi i anime. Prelegentem będzie dr Radosław Siedliński, wykładowca na Wydziale Kultury Japonii Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych, zawodowo zajmujący się japońską kulturą audiowizualną.

Jak zwykle wstęp na wykład jest bezpłatny, ale ze względu na ograniczoną liczbę miejsc należy potwierdzić obecność pisząc na adres info-cul@wr.mofa.go.jp lub dzwoniąc na numer 22 584 73 00. Wydział Informacji i Kultury Ambasady Japonii mieści się w Warszawie przy Alejach Ujazdowskich 51.

Dodaj do:

Zobacz także

Z tą publikacją nie są jeszcze powiązane żadne sznurki.

Komentarze

Sposób wyświetlania:

Ilość komentarzy: 48 dodaj

[1] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
ACDC [193.200.150.*], 19.03.2013, 10:18:25, oceny: +8 -6
Wiadomo, że anime ogląda się dla cycków. Termin "chińskie porno-bajki" nie wziął się znikąd. Kto nie pamięta cycuszków panny Dronio?
[2] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
AtoMan [*.dynamic.chello.pl], 19.03.2013, 10:28:07, odpowiedź na #1, oceny: +6 -0
AtoManJa nie pamiętam.
[3] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
The Roku [*.adsl-surfen.hetnet.nl], 19.03.2013, 11:28:56, odpowiedź na #2, oceny: +5 -0
The RokuJa też nie.
[5] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
Fenek Alfa [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 19.03.2013, 13:59:10, odpowiedź na #3, oceny: +4 -0
Fenek AlfaAni ja.
[6] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
Guile [*.dynamic.chello.pl], 19.03.2013, 14:29:16, odpowiedź na #5, oceny: +8 -2
GuileA ja pamiętam. ;)

C-c-c-c-combo Breaker!
[7] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
g_o_r_a_l [*.torun.mm.pl], 19.03.2013, 14:52:05, odpowiedź na #6, oceny: +0 -1
Też pamiętam. "W Królestwie kalendarza" zresztą było to samo, w Gigim chyba raz się zdarzyło, a w Bii czarodziejce to chyba nawet często.

Komentarz ukryty z powodu przewagi negatywnych ocen. pokaż

[13] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
SonMati [*.czarnet.pl], 19.03.2013, 23:20:35, odpowiedź na #10, oceny: +7 -2
SonMati"kompletni debile/anfani"

Przynajmniej teraz się zgadza :P
[14] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
tom-- [*.pila.vectranet.pl], 20.03.2013, 19:59:15, odpowiedź na #13, oceny: +6 -8
Prawdę mówiąc nie ma sensu w tym co napisałeś. Chodzi o to, że debile używają takich słów jak "animu/chińskie bajki", a normalni fani używają słowa "anime".
[17] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
SonMati [*.czarnet.pl], 21.03.2013, 16:32:13, odpowiedź na #14, oceny: +6 -4
SonMatiChodzi o to, że debile używają takich słów jak "animu/chińskie bajki", a normalni fani używają słowa "anime"

Ty używasz słowa "anime", więc twoją teorię o kant dupy można rozbić :9
[19] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
Froh [*.ssp.dialog.net.pl], 21.03.2013, 16:49:29, odpowiedź na #17, oceny: +3 -1
Powinien użyć pełnej nazwy a nie skrótu
czyli to brzmiałoby tak
, a normalni fanatycy używają słowa "anime"
[22] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
tom-- [*.pila.vectranet.pl], 21.03.2013, 19:32:44, odpowiedź na #17, oceny: +3 -6
Używam słowa anime bo jestem normalnym fanem. Chyba nie masz co do tego wątpliwości ? Nie jestem otaku/fanatykiem anime.
[24] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
SonMati [*.czarnet.pl], 21.03.2013, 20:13:02, odpowiedź na #22, oceny: +6 -3
SonMati"jestem normalnym fanem, (...) Nie jestem otaku/fanatykiem"

Muehuehuehue~!

Zehahahaha~!

Kishishishishi~!

Gurararara~!

Dereshishishi~!

Yohohohoho~!

Aż mi się One Piece przypomniał, dzięki :)
[48] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
Ryuji [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 27.03.2013, 17:06:44, odpowiedź na #24, oceny: +0 -1
RyujiI jeszcze Shulolololo~!
[15] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
nyakawaidesu [*.ghnet.pl], 20.03.2013, 20:00:35, odpowiedź na #10, oceny: +6 -1
Tradycyjny minus dla ciebie
[4] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
HΛRPAGON [*.183.250.149.dsl.dynamic.t-mobile.pl], 19.03.2013, 11:38:11, oceny: +6 -0
HΛRPAGONW pewnym sensie również olewka ze strony Disneya i Warnera dała większe pole do popisu tradycyjnej animacji z Japonii.
[8] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
g_o_r_a_l [*.torun.mm.pl], 19.03.2013, 15:02:43, oceny: +2 -2
Strata czasu. Raz że temat nie jest odkrywczy, a dwa już o tym mówił.

SPOILER

Avellana napisała:
Interesujący wątek poruszył dr Siedliński, „winą” za popularność anime obarczając… amerykańską obecność w Japonii. Jego zdaniem właśnie dzięki objęciu Japonii przez Stany Zjednoczone protektoratem gospodarczym możliwy był tak silny rozwój gospodarki w Japonii, a co za tym idzie - wyprodukowanie nadwyżek finansowych umożliwiających masową produkcję właśnie komiksu i animacji.
[9] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
Fenek Alfa [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 19.03.2013, 15:36:14, odpowiedź na #8, oceny: +0 -0
Fenek AlfaDziękuję, zaoszczędziłem czas.
[11] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
tom-- [*.pila.vectranet.pl], 19.03.2013, 21:50:16, odpowiedź na #8, oceny: +9 -8
To tak głupie, że brak słów. Anime i manga powstały z powodu nadwyżek finansowych. :D
[12] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
Slova [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 19.03.2013, 22:39:25, odpowiedź na #11, oceny: +0 -2
Masz rację, tak było.
[18] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
SonMati [*.czarnet.pl], 21.03.2013, 16:36:45, odpowiedź na #11, oceny: +2 -2
SonMatiNo, Góral cię kłamie. Produkcja anime i rysowanie komiksów były zdecydowanie większym priorytetem dla Japonii niż uprawa ryżu, rozwój techniki i reforma szkolnictwa. Nie daj sobie zamydlić oczu!
[16] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
anonim [*.dsi-sieci.pl], 20.03.2013, 21:17:42, odpowiedź na #8, oceny: +3 -2
Hmm, ciekawe. Pierwsze stwierdzenie jak najbardziej prawdziwe. Gdyby nie USA Japonia prawdopodobnie nie podniosła by się po wojnie, ale drugie nieco śmieszne. W tamtym, i późniejszym okresie Japończycy mieli znacznie ważniejsze rzeczy na głowie niż inwestowanie w M&A
[20] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
Froh [*.ssp.dialog.net.pl], 21.03.2013, 17:14:54, odpowiedź na #16, oceny: +1 -1
Nie śmieszne tylko bardzo skrótowe. Zbyt duży skrót myślowy, - poza tym teza nie jest prowadzona w tą stronę że nadwyżki implikowały inwestowanie. Raczej istnienie nadwyżek umożliwiały poświęcenie części tego "tortu" na m/a jak i na inne głupoty.
[23] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
tom-- [*.pila.vectranet.pl], 21.03.2013, 19:38:04, odpowiedź na #20, oceny: +3 -5
Jak możesz coś tak cudownego, doskonałego i przepięknego jak anime nazywać głupotami ? Już całkiem ci odbiło ?

Wszystkie inne animacje na świecie to gówna w porównaniu do anime. Oczywiście zdarzają się dobre produkcje, ale to wyjątki. Natomiast w przypadku anime większość produkcji jest co najmniej dobra.
[25] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
Froh [*.ssp.dialog.net.pl], 21.03.2013, 20:45:36, odpowiedź na #23, oceny: +3 -2
To było słabe.
Tak słabe, że Strasburger strzeliłby faceplanta.
Dla niezwykłej głupoty mogę się wysilić - do takiej przeciętnej to napiszę tylko że się nie znasz i nie masz racji.
[29] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
tom-- [*.pila.vectranet.pl], 22.03.2013, 14:54:06, odpowiedź na #25, oceny: +0 -2
To było prawdziwe co napisałem. Jeśli uważasz inaczej to podaj konkretne argumenty.
[33] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
Froh [*.ssp.dialog.net.pl], 22.03.2013, 23:57:49, odpowiedź na #29, oceny: +0 -1
Nie, nie było prawdziwe, nie podałeś żadnych argumentów i mylisz się nadal.
[35] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
tom-- [*.pila.vectranet.pl], 23.03.2013, 09:42:09, odpowiedź na #33, oceny: +0 -1
Trollem jesteś.
[40] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
Froh [*.ssp.dialog.net.pl], 23.03.2013, 22:14:54, odpowiedź na #35, oceny: +0 -1
No cóż trzeba cię pochwalić żeś konsekwentny w myleniu się.
Podoba ci się dyskusja?
[43] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
tom-- [*.pila.vectranet.pl], 24.03.2013, 08:04:54, odpowiedź na #40, oceny: +0 -1
Ależ ja się nie mylę. To ty nie masz racji.
[44] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
Froh [78.9.6.*], 24.03.2013, 15:57:23, odpowiedź na #43, oceny: +0 -1
Chyba poproszę aby mnie ktoś zawołał jak w końcu będziesz miał jakąś rację. Na razie nadal jesteś głęboko w błędzie. Aż podziw bierze jak głęboko.
[45] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
tom-- [*.pila.vectranet.pl], 24.03.2013, 17:49:25, odpowiedź na #44, oceny: +0 -1
Nawet nie jesteś w stanie sobie wyobrazić tego jak bardzo nie ma masz racji. Twoje zaprzeczanie rzeczywistości niczego nie zmieni.
[47] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
Froh [78.9.6.*], 24.03.2013, 21:38:15, odpowiedź na #45, oceny: +0 -1
I tu też się mylisz tkwiąc w swym wyimaginowanym wszechświecie.
[27] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
anonim [*.dsi-sieci.pl], 21.03.2013, 21:52:47, odpowiedź na #20, oceny: +0 -1
Ale nawet takie stwierdzenie wydaje mi się nieco nie na miejscu. Po prostu wydaje mi się, że te nadwyżki przez dłuższy czas i tak były pompowane w inne, znacznie ważniejsze rzeczy, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, iż państwo, przez dłuższy czas, było przychylne tylko dla części biznesu.
[21] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
tom-- [*.pila.vectranet.pl], 21.03.2013, 19:30:42, odpowiedź na #16, oceny: +3 -3
"Gdyby nie USA Japonia prawdopodobnie nie podniosła by się po wojnie"

No i po co pisać takie idiotyzmy. Serio tak uważasz ?
[26] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
anonim [*.dsi-sieci.pl], 21.03.2013, 21:37:26, odpowiedź na #21, oceny: +3 -1
To nie żadne idiotyzmy, tylko czyste fakty. Po wojnie gospodarka Japonii znajdowała się w tak opłakanym stanie, że obawiano się jej całkowitego załamania. Dzięki amerykańskim programom pomocy udało się uniknąć masowego głodu, a m.in. dzięki pożyczkom Banku Odbudowy i Rozwoju zaistniała możliwość odbudowy podstawowych gałęzi przemysłu, tj. górnictwa węgla kamiennego i przemysłu hutniczego.

Zanim zaczniesz pisać, że to idiotyzmy sięgnij po jakieś naukowe publikacje poruszające tę tematykę. Nie, wiki się nie nadaje. Szukaj jakiś pozycji dotyczących gospodarki i ekonomii Japonii z tego okresu. Żeby była jasność, pisałem z tego tematu pracę zaliczeniową z ekonomii na studiach, więc wiem co mówię.
[28] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
tom-- [*.pila.vectranet.pl], 22.03.2013, 14:51:43, odpowiedź na #26, oceny: +0 -1
Nie mówię, że Ameryka w jakimś stopniu nie pomogła Japonii, ale najlepiej nie pisać głupot w rodzaju jakby to Ameryka uratowała Japonię od klęski.

To tak samo jakby napisać, że Niemcy również podnieśli się po wojnie (I i II) dzięki Amerykanom. :)
[30] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
anonim [*.dsi-sieci.pl], 22.03.2013, 16:31:38, odpowiedź na #28, oceny: +1 -2
Tylko właśnie gdyby nie pomoc USA to Japońska gospodarka by się całkowicie załamała, więc to nie są głupoty. To amerykanie wymusili zmiany, które przyczyniły się do tak olbrzymiego rozwinięcia gospodarki w późniejszych latach.

Naprawdę, jeśli chcesz takie stwierdzenia nazywać głupotami to najpierw coś przeczytaj. Tylko jak wcześniej pisałem, wiki się nie nadaje. Sięgnij po jakąś książkę z ekonomii dotyczącą tej tematyki a przekonasz się, że Amerykanie naprawdę uratowali Japonię, oczywiście zrobili to z konkretnego powodu, ale to już inna bajka.
[31] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
tom-- [*.pila.vectranet.pl], 22.03.2013, 18:42:02, odpowiedź na #30, oceny: +0 -1
Całkowicie ? Stanowczo przesadzasz.
[32] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
anonim [*.dsi-sieci.pl], 22.03.2013, 19:54:37, odpowiedź na #31, oceny: +0 -1
Na jakiej podstawie tak twierdzisz?
[34] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
tom-- [*.pila.vectranet.pl], 23.03.2013, 09:41:45, odpowiedź na #32, oceny: +0 -1
Na podstawie logicznego myślenia.
[36] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
anonim [*.dsi-sieci.pl], 23.03.2013, 18:05:25, odpowiedź na #34, oceny: +1 -1
A ja się wypowiadam na podstawie przeczytanej literatury. Kto jest bliższy prawdzie?
Zanim zaczniesz wypowiadać się na jakiś temat, najpierw coś przeczytaj i się o tym dowiedz.
[37] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
tom-- [*.pila.vectranet.pl], 23.03.2013, 18:41:58, odpowiedź na #36, oceny: +0 -1
Nie wierz do końca we wszystko co przeczytasz.
[38] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
anonim [*.dsi-sieci.pl], 23.03.2013, 19:11:15, odpowiedź na #37, oceny: +1 -1
A ty nie wypowiadaj się na tematy, o których nie masz najmniejszego pojęcia.
[39] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
tom-- [*.pila.vectranet.pl], 23.03.2013, 21:44:53, odpowiedź na #38, oceny: +0 -1
Po prostu pisałeś trochę jak przygłup, więc nie mogłem się z tym zgodzić. :)
[41] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
anonim [*.dsi-sieci.pl], 23.03.2013, 22:21:53, odpowiedź na #39, oceny: +1 -1
Więc według ciebie również ekonomiści zajmujący się badaniem tego tematu są przygłupami? Dziękuję, więcej pytań nie mam. Po prostu nie masz najmniejszego pojęcia o czym piszesz.
[42] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
tom-- [*.pila.vectranet.pl], 24.03.2013, 08:03:20, odpowiedź na #41, oceny: +0 -1
Czy ja napisałem, że gospodarka Japonii nie była w złym stanie ? Po prostu zwróciłem uwagę na to, że trochę przesadziłeś z tym "całkowitym załamaniem".
[46] Re: Wykład o przyczynach globalnej popularności mangi i anime
anonim [*.dsi-sieci.pl], 24.03.2013, 18:36:11, odpowiedź na #42, oceny: +1 -2
Tylko, że właśnie nie przesadziłem. Powtórzę się. Poczytaj.
Powered by WashuOS