header imageheader imageheader image

Prawa Anime

Ryan Shellito, Darrin Bright

Wersja 6.1
Zebrane przez Ryana Shellito i Darrina Brighta
Wersja polska [1.1]: Fingolfin

"Prawa Anime" to rosnąca lista zjawisk natury fizycznej, ogólnej bądź przyrodniczej, które zdają się pojawiać w różnych formach we wszystkich rodzajach anime. Pierwotnym zamierzeniem była próba ich klasyfikacji w postaci listy "praw" wyjaśniających w jaki sposób fizyka anime różni się od tej z naszego (prawdziwego?) świata. Ze względu na dynamiczną naturę "animelogii", teorie i paradygmaty podlegają w zasadzie ciągłym transformacjom, zmieniając się często z przypływami fantazji. Bez pretensji do wyjaśnienia czegokolwiek (a czasami w ogóle nic nie wyjaśniając) przedstawiamy poniżej ponumerowaną listę semi-empirycznych wysepek na oceanie domysłów. Żywimy nadzieję, że będą one przydatne przy analizowaniu anime albo przynajmniej wywołają uśmiech.

#1 – Prawo metafizycznej nieregularności

Normalne prawa fizyki nie mają zastosowania.

#2 – Prawo zróżnicowanej grawitacji

Kiedy ktoś lub coś skacze, jest rzucane albo z innych przyczyn znajduje się w powietrzu, siła grawitacji jest redukowana czterokrotnie.

#3 – Prawo amplifikacji sonicznej, pierwsze prawo akustyki w anime

W przestrzeni kosmicznej głośne dźwięki, np. eksplozje, są jeszcze głośniejsze ponieważ nie ma tam powietrza, które przeszkadzałoby w ich rozchodzeniu się.

#4 – Prawo stałego przyspieszenia, pierwsze prawo ruchu w anime

W przestrzeni kosmicznej stałe przyspieszenie jest równe stałej prędkości.

#5 – Prawo mechanicznej mobilności, drugie prawo ruchu w anime

Im większy obiekt mechaniczny, tym szybciej się porusza. Opancerzone mechy są najszybszymi obiektami znanymi ludzkiej nauce.

#6 – Prawo względności czasu

Czas nie jest stały. Czas zatrzymuje się dla bohatera, kiedy robi coś super-widowiskowego. Czas zwalnia swój bieg podczas śmierci przyjaciół bądź kochanków i przyspiesza podczas walki.

#7 – Pierwsze temporalne prawo śmiertelności

"Dobrzy goście" i "źli goście" umierają na jeden z dwóch sposobów: albo tak szybko, że nie zdążą tego nawet zauważyć, albo w rozwlekłych scenach, w których bohater uświadamia sobie zasady funkcjonowania społeczeństwa, ludzkiej egzystencji i powody, dla których kanapki zawsze spadają masłem do dołu.

#8 – Drugie temporalne prawo śmiertelności

Umieranie zabiera czarnym charakterom trochę czasu... niezależnie od rodzaju odniesionych ran. Nawet jeśli "źli goście" giną tak szybko, że nie zdążą nawet zauważyć przyczyny, uświadomienie sobie własnej śmierci zajmuje im nieco czasu. Przypisuje się to przekonaniu, że bycie złym powoduje uszkodzenie płata mózgowego odpowiedzialnego za postrzeganie rzeczywistości.

#9 – Prawo emfazy dramatycznej

Sceny ze szczególnie dużą dozą akcji są przedstawiane albo w postaci nieruchomych ujęć albo czarnego ekranu z błyskami jasnego koloru (zwykle czerwonego albo białego).

#10 – Prawo multiplikacji dramatycznej

Sceny, które zdarzają się tylko raz, np. "dobry facet" kopiący facjatę "złego faceta", są pokazywane przynajmniej 3 razy z 3 różnych kątów.

#11 – Prawo inherentnej niestabilności

Wszystko wybucha. Wszystko.

Wniosek pierwszy -

Wszystko co wybucha, wpierw się nadyma.

Wniosek drugi -

Wielkie miasta są najbardziej wybuchowymi substancjami znanymi ludzkiej nauce. W szczególności Tokio zdaje się być najbardziej niestabilnym z tych miast, czasami określanym jako "miasto rozrywki".


#12 – Prawo emisji flogistatycznej

Prawie wszystkie obiekty emitują światło ze śmiertelnych ran.

#13 – Prawo emisji energetycznej

Bronie umieszczone na mechach lub statkach kosmicznych przed strzałem wytwarzają energię (zwykle określaną mianem "bąbla" energii). Z powodu wybuchowych właściwości broni uważa się, że jest to związane z prawem inherentnej niestabilności.

#14 – Prawo śmiercionośności odwrotnej do wielkości

Potencjał destrukcyjny dowolnego obiektu/organizmu jest odwrotnie proporcjonalny do jego masy.

Wniosek pierwszy -

Małe i słodkie jest zawsze groźniejsze od wielkiego i strasznego (tzw. fenomen A-ko).


#15 – Prawo niewyczerpywalności

Amunicja NIGDY się nie kończy. Oczywiście, nie dotyczy to sytuacji, w których jest się otoczonym, w obliczu przewagi liczebnej i technicznej oraz nieprzytomnym.

#16 – Prawo odwrotnej celności

Celność ognia "dobrych facetów" posługujących się dowolnym rodzajem broni strzeleckiej jest wprost proporcjonalna do trudności strzału. Celność ognia "złych facetów" zmniejsza się wraz ze spadkiem trudności strzału (tzw. efekt szturmowców). Przykład: pozytywny bohater po pijaku, zawieszony do góry nogami w poruszającym się pojeździe zawsze trafia, a kilkanaście batalionów "złych facetów" strzelających do bohatera stojącego samotnie na środku pustego pola zawsze pudłuje.

Wniosek pierwszy -

Im więcej "złych facetów" tym mniejsze prawdopodobieństwo, że w coś trafią albo spowodują poważniejsze uszkodzenia.

Wniosek drugi -

Zawsze kiedy pozytywny bohater staje w obliczu przytłaczającej przewagi liczebnej wroga, "źli faceci" ustawiają się w równym rzędach, pozwalając bohaterowi na wykoszenie ich jedną serią z automatu i ucieczkę.

Wniosek trzeci -

Zawsze, kiedy "dobry facet" zostaje trafiony przez wroga, dzieje się to w obrębie "specjalnego obszaru trafienia", którym zwykle jest bark lub ramię. Zraniony bohater nie jest w stanie wykonywać żadnych czynności bardziej męczących od kierowania pojazdami, strzelania, fechtowania, obsługi ciężkiego sprzętu i wykonywania skomplikowanych ciosów.


#17 – Prawo periodycznej romantycznej nieprzydatności

Minmei jest naiwna.

#18 – Prawo pojemności hemoglobiny

Ludzkie ciało zawiera 50 litrów krwi, czasem więcej, pod wysokim ciśnieniem.

#19 – Prawo demonicznej konsekwencji

Demony i inne nadprzyrodzone potwory mają przynajmniej 3 oczy, garnitur kłów i zwykle są żółtozielone albo brązowe, choć trafiają się i czarne. Można je zranić tylko mieczem.

#20 – Prawo militarnej nieprzydatności

Olbrzymie galaktyczne armady, całe armie i wielkie maszyny wojenne pełne okrutnych, bezlitosnych i żądnych krwi wojowników mogą zostać zatrzymane i pokonane przez jeden drobny przykład troski/miłości bądź piosenkę.

Wniosek pierwszy - (Adam Barnes)

Kiedy pojedyncza maszyna bojowa (mech, statek kosmiczny, itp.) stawia czoła całej armii, armia zawsze przegrywa.


#21 – Prawo taktycznej nieprzydatności

Taktyczni geniusze nie są...

#22 – Prawo niekonsekwentnej spostrzegawczości

Ludzie nigdy nie dostrzegają drobiazgów... np. brakujących części ciała czy ran wielkości Pałacu Kultury.

#23 – Prawo dziecięcego intelektu

Dzieci są mądrzejsze od dorosłych. I prawie zawsze dwa razy bardziej wkurzające.

#24 – Prawo amerykanotropomorfizmu

Amerykanie w Anime pojawiają się w dwóch typowych rolach: albo jako wredni, mizerni "źli goście" albo jako wielcy, głupi "dobrzy goście".

Wniosek pierwszy -

Jedyni ludzie głupsi od wielkich głupich Amerykanów to amerykańscy tłumacze (tzw. efekt zielonej linii).

Wniosek drugi -

Jedyni ludzie głupsi od amerykańskich tłumaczy to amerykańscy redaktorzy i cenzorzy.


#25 – Prawo proporcjonalności szczękowej (A. Hicks, U. Williams, Ben Leinweber)

Rozmiar ust jest wprost proporcjonalny do głośności mówienia albo jedzenia.

#26 – Prawo kocich mutacji (A. Hicks)

Każda mutacja pół-kot/pół-człowiek niezawodnie:

  1. będzie rodzaju żeńskiego,
  2. będzie posiadać uszy i czasem ogon jako mutację genetyczną,
  3. będzie nosić możliwie mało ubrań, jeśli w ogóle jakieś.


#27 – Prawo oszczędzania siły ognia (U. Williams)

Każda potężna broń zdolna zniszczyć/pokonać przeciwnika jednym strzałem na pewno zostanie zostawiona na później i użyta tylko w ostateczności.

#28 – Prawo technologicznej przyjazności dla użytkownika

Czas szkolenia teoretycznego potrzebnego do obsługi statku kosmicznego albo mecha jest odwrotnie proporcjonalny do jego złożoności.

#29 – Prawo luminescencji bojowej

Każdy byt demonstrujący ekstremalnie wysoki poziom wyszkolenia w sztukach walki i/lub gwałtowne emocje emituje światło w formie błyszczącej poświaty. Ta poświata jest zwykle niebieska w przypadku dobrych i czerwona w przypadku złych gości. Przyczyną jest pozycja Dobra w widmie elektromagnetycznym (wyższa niż Zła).

#30 – Prawo nieantropomorficznego antagonizmu

Wszystkie wstrętne, niehumanoidalne rasy obcych są wrogo nastawione i zwykle dążą do zniszczenia ludzkości z bliżej nieznanych powodów.

#31 – Prawo chromatycznej różnorodności (Spellweaver)

Każdy kolor w widzialnym zakresie fal elekromagnetycznych uważa się za naturalny kolor włosów. Kolor ten może się zmieniać bez ostrzeżenia i przyczyny.

#32 – Prawo fryzurowej permanencji

Włosy w anime są niezniszczalne i mogą się oprzeć dowolnym warunkom meteorologicznym, emisjom energii, działaniom fizycznym albo efektom wybuchów, zachowując świetny wygląd. Jedyny sposób na uszkodzenie czyjejś fryzury jest taki sam jak przy spotkaniach z demonami... mieczem!

#33 – Prawo topologicznej aerodynamiki, pierwsze prawo aerodynamiki w anime

KAŻDY kształt, nieważne jak pokręcony i dziwny, jest automatycznie aerodynamiczny.

#34 – Prawo prawdopodobnego stroju (różne źródła)

Ubrania w anime określa kilku łatwych do sformułowania zasad.

Postacie żeńskie noszą tak mało ubrań jak to możliwe, bez względu na to, czy jest to społecznie bądź meteorologicznie uzasadnione. Nadmierna ilość kobiecych ubrań zostanie niezawodnie pocięta na strzępy albo podarta w taki czy inny sposób. Jeśli nie ma okazji do zdarcia wspomnianego ubrania z postaci żeńskiej, wtedy weźmie ona prysznic bez żadnego szczególnego powodu (tzw. Bonusowa Scena Prysznicowa).

Postacie męskie poruszające się pod wiatr bez wyjątku noszą nie krępujące ruchów i dramatycznie powiewające długie peleryny.

Wniosek pierwszy -

Wszyscy bohaterowie anime są odporni na ekstremalnie niskie temperatury i nie muszą nosić grubych i ciepłych ubrań na śniegu.

Wniosek drugi -

Bikini czyni swoją posiadaczkę niewrażliwą na wszelkie formy ataku.


#36 – Prawo muzycznej omnipotencji

Każda postać posiadająca talent muzyczny (śpiewanie, granie na instrumencie, itp.) automatycznie potrafi wykonywać więcej "prostych" czynności, jak: pilotowanie mechów, walkę z przestępczością, powstrzymywanie wojen intergalaktycznych, itd., w szczególności jeśli nigdy wcześniej nawet nie próbowała tego robić.

#36 – Prawo pentaaglutynacji (Daniel Mikula)

Zwane także "regułą pięciu". Dobrzy zwykle zbierają się razem w grupach pięcioosobowych. Istnieje pięć podstawowych pozycji w grupie:

  1. bohater/przywódca,
  2. jego dziewczyna,
  3. jego najlepszy przyjaciel/rywal,
  4. wielki brutal,
  5. krasnolud/dziecko.

Pomiędzy te pięć pozycji rozdzielona jest pewna liczba atrybutów, a wśród nich:

  1. ektremalna "fajność",
  2. oszałamiająca inteligencja,
  3. niewiarygodna "wkurzalność"


#37 – Prawo nadprzestrzennej ładowności

Wszystkie żeńskie postacie w anime posiadają gdzieś na swoim ciele podręczne magazyny nadprzestrzenne różnej wielkości, skąd mogą w jednej chwili wyciągnąć dowolny obiekt.

Wniosek pierwszy (tzw. reguła młotka) -

Najczęściej spotykanym obiektem jest ciężki młotek, używany z zastraszającą celnością na zasługujących na to postaciach męskich. Inne popularne obiekty: kostiumy/mundury, kombinezony/zbroje, wielkie bazooki.

Szczególny przypadek prawa nadprzestrzennej ładowności – pierwszy aksjomat balistyki wysokich mas - (Geldeinwedd)

Odpowiedni efekt ostrzału gwarantuje tylko broń ręczna o rozmiarach od lodówki do nieskończoności, zwyczajowo noszona przy sobie i obsługiwana jedną ręką.


#38 – Prawo emisji hydrostatycznej

Oczy w anime są zwykle duże, dlatego że zawierają kilkadziesiąt litrów wody, która może zostać błyskawicznie wyzwolona pod wysokim ciśnieniem przez wielkie kanały łzowe. Faktyczna objętość wody zawartej w oczach jest nieznana, ponieważ nie ma dowodów sugerujących, że te rezerwy kiedykolwiek się wyczerpują. Powodem, dla którego woda zbiera się w oczach jest fakt, że postacie w anime posiadają tylko jeden wielki gruczoł potowy, umieszczony z tyłu głowy. W czasie ekstremalnie wielkiego stresu, zawstydzenia czy zmartwienia, gruczoł ten wydziela jedną, ale za to bardzo dużą kroplę potu.

#39 – Prawo odwrotnej atrakcyjności

Prawdopodobieństwo sukcesu w odnalezieniu odpowiedniego partnera jest odwrotnie proporcjonalne do desperacji poszukiwań. Im bardziej chcesz, tym mniej dostajesz i vice versa.

Wniosek pierwszy -

Niestety, to prawo zdaje się także odnosić do otaku w rzeczywistym świecie.


#40 – Prawo krwotoku nosowego (Marty Ryan i Jason Aylen)

Pobudzenie seksualne postaci męskiej w anime nie powoduje erekcji, ale krwotok z nosa. Nikt nie jest do końca pewien, dlaczego tak się dzieje, ale najnowsza teoria sugeruje, że większe oczy oznaczają mniejsze zatoki i cieńszą tkankę zatok (patrz prawo #38). Postacie żeńskie nie dostają krwotoków z nosa, ale rumienią się silnie wzdłuż policzków i nosa, co sugeruje silny przepływ krwi w tym rejonie.

#41 – Prawo ksylolaceracji (Lyndon Harris)

Drewniane lub bambusowe miecze są równie ostre co metalowe, jeśli nie ostrzejsze.

#42 – Prawo młodzieńczej omnipotencji (Erin Alia)

Zawsze wyślij chłopca żeby wykonał zadanie mężczyzny. Zrobi to dwa razy szybciej i z dwukrotnie większym zapałem.

#43 – Prawo triscaquadrodekofobii

Nie ma prawa #43.

#44 – Prawo nominalnej wokalizacji (Luiko-Ysabeth i Adrian Hsiah)

W sztukach walki, prawdopodobieństwo udanego ataku jest wprost proporcjonalne do siły głosu, z jakim wykrzykuje się pełną nazwę tego ataku.

#45 – Prawo nieprzerywalnej metamorfozy (R.A. Hubby)

Bez względu na to jak długo trwa scena transformacji i jak wiele razy już ją wcześniej widzieli, "źli goście" będący świadkami transformacji mecha/bohatera/bohaterki zawsze są zbyt ogłupieni żeby ją w jakikolwiek sposób przerwać.

#46 – Prawo minimalnej identyfikowalności (Conrad Knauer)

Prosta zmiana kostiumu albo założenie niewielkiej maski uczynią cię całkowicie nierozpoznawalnym(ą) nawet dla najbliższych przyjaciół i rodziny.

#47 – Prawo inercji odwodów (zasada zachowania opóźnienia dramatycznego) (Geldeinwedd)

Odsiecz ZAWSZE przybywa w ostatniej chwili (toteż niezrozumałe jest oczekiwanie na nią zanim Ostatnia Chwila nadejdzie).

Nota o prawach autorskich – Wiele z tych praw opiera się na wkładzie intelektualnym z różnych źródeł, ale prawa autorskie do całości tekstu posiadają Ryan Shellito i Darrin Bright. Dopuszcza się kopiowanie, dystrybucję, edycję i dodawanie własnych praw, pod warunkiem zachowania not autorskich. Wołałbym, żeby raczej umieszczać linki do naszej strony niż zamieszczać własne kopie praw, w ten sposób zawsze będą one aktualne.

Jako, że "maintainerzy" oryginalnych praw, jak mi się zdaje, zakończyli działalność, więc pozwoliłem sobie dodać dwa nowe wpisy autorstwa Geldeinwedda. Wersja PA 6.1 nie ma więc oryginalnego odpowiednika [Fingolfin].


Większość praw zostało już "odkrytych", ale od czasu do czasu ja i Ryan znajdujemy nowe albo ktoś inny je sugeruje. Jeśli wymyśliłeś własne prawa, które chciałbyś nam przesłać, bardzo nas tym ucieszysz. Ale teraz, kiedy lista zrobiła się tak długa, a Ryan i ja staliśmy się bardziej wybredni (i leniwi), nie względniamy większości sugestii, które do nas docierają, ponieważ są zbyt specyficzne dla jednej serii bądź filmu i nie są wystarczająco generalne, aby być "prawami uniwersalnymi".

Oczywiście, nie chcielibyśmy kwestionować sensu istnienia tej listy, ale tak naprawdę wszystkie Prawa Anime mogą być sprowdzone do jednego twierdzenia:

jeśli coś wygląda fajnie – działa

Dodaj do:

Zobacz także

Z tą publikacją nie są jeszcze powiązane żadne sznurki.

Ocena

12345678910
Wystawiać oceny mogą tylko zarejestrowani użytkownicy.
9,93/10 (29 głosów)

Komentarze

Sposób wyświetlania:

Ilość komentarzy: 177 dodaj

[1] Re: Prawa Anime
Dragonka [*.gdynia.cvx.ppp.tpnet.pl], 28.09.2002, 21:15:48, oceny: +0 -0
Bardzo fajne te prawa, ale bardzo chciałabym wiedzieć skąd wy je wytrzasneliście?A tak w ogóle to jestem dumna, że jako pierwsza podaję komentarz do tej stronki. PS. I LOVE DRAGON BALL!!!
[145] Re: Prawa Anime
chibi-san [*.e-wro.net.pl], 03.12.2008, 17:35:59, odpowiedź na #1, oceny: +0 -0
chibi-sanbrakuje mi tu tego ze niezależnie od zniszczeń na końcu ubranie głównego bohatera wygląda jak na początku ;)
[2] nie ma jak Prawo nadprzestrzennej ladownosci...
hinagiku [*.swietochlowice.dialup.inetia.pl], 06.12.2002, 03:07:04, oceny: +0 -0
a szczegolnie jego "Szczegolny przypadek" Super tlumaczenie Fingolfin !
[3] Re: Prawa Anime
Vompiege [*.katowice.msk.pl], 12.02.2003, 21:47:24, oceny: +0 -0
A mi i tak najbardziej podoba się Prawo Emisji Hydrostatycznej, a już szczególnie teoria o jednym wielkim gruczole potowym z tyłu głowy ;)))!!!
[38] Re: Prawa Anime
Alex_Dorothy [*.udn.pl], 09.06.2004, 23:33:23, odpowiedź na #3, oceny: +0 -0
Alex_DorothyBazpretensjonalnie najlepszy jest gruczoł potowy!!
[77] Re: Prawa Anime
Chiu She [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.07.2005, 20:26:22, odpowiedź na #38, oceny: +0 -0
Moim zdaniem te prawa są niezwykle mądre...nie ma co robić z tego jaj!
[165] Re: Prawa Anime
indyk [*.adsl.inetia.pl], 12.09.2009, 21:57:20, odpowiedź na #77, oceny: +3 -0
no właśnie. przecież w japonii uczą tego na fizyce.
[4] Re: Prawa Anime
MaykH [*.bielsk-podlaski.sdi.tpnet.pl], 08.03.2003, 09:39:02, oceny: +0 -0
Najczęściej widzę zastosowanie tych praw w czasie oglądania "Teknomana".
[176] Re: Prawa Anime
Sulejman [*.dynamic.chello.pl], 02.02.2011, 00:50:00, odpowiedź na #4, oceny: +1 -0
SulejmanPierwszy raz spotykam kogoś, kto zna Teknomana! 8D
a i owszem, ta seria mogłaby być podręcznikowa jeśli chodzi o niektóre prawa.
[5] Prawa Anime
Kaspi [*.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl], 15.03.2003, 18:50:29, oceny: +0 -0
KaspiCo ciekawsze te prawa nie odnoszą się tylko do anime ale i do większości filmów akcji itp.

PS. Prawo #18 jakoś bardzo pasuje do Hyatt z Excel Sagi ;-)
[46] Re: Prawa Anime
Nakago [*.icpnet.pl], 30.08.2004, 01:11:49, odpowiedź na #5, oceny: +0 -0
Hyatt to jeszcze nic, takie "Fist of the North Star" to dopiero cudowna ilustracja #18...
[125] Re: Prawa Anime
winri [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 31.07.2007, 12:00:52, odpowiedź na #5, oceny: +0 -0
no prawda
[6] Re: Prawa Anime
gure [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 02.04.2003, 11:16:03, oceny: +0 -0
te prawa rzadzace anime, to zaden wyczes w porownaniu z tym jakie odpaly chaddzaja u mnie po szkole... strach sie bac...
[7] Re: Prawa Anime
Tygrrysek [*.kielce.sdi.tpnet.pl], 03.05.2003, 20:59:10, oceny: +0 -2
bosz.....ale trzymacie poziom z tym humorem nie ma co :P khy khy khy :> dno, dno, dno i metr mulu :>
[8] Re: Prawa Anime
Dronde [62.233.141.*], 13.05.2003, 18:54:06, oceny: +0 -0
W DB znalazłem jeszcze jedno, niezaprzeczlne prawo: "Wytrzymałość stroju jest wprost proporcjonalna do siły osoby noszącej w/w strój" Zmodyfikowałbym prawo dot. amunicji... "jeśli amunicja się kończy, to znaczy, że bohater zamierza właśnie podnieść kolejną broń z pełnym magazynkiem"
[18] Re: Prawa Anime
Amie [*.acn.waw.pl], 01.11.2003, 16:26:06, odpowiedź na #8, oceny: +0 -0
a może tak: jeżeli amunicja się kończy, to znaczy, że gdzieś tu na pewno musi leżeć magazynek do broni akurat stosownego kalibru...
[129] Re: Prawa Anime
Anloquen [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 20.11.2007, 12:44:44, odpowiedź na #8, oceny: +0 -0
Aneks 2
Jeśli postać nosząca daną sztukę odzieży jest nieśmiertelna/potrafi się regenerować, to samo dotyczy odzieży.
Aneks do aneksu 2
W bardzo drastycznych przypadkach np zmartwychwstań po wybuchnięciu, spłonięciu żywcem lub przemieleniu przez maszynkę do mięsa, postać może się odrodzić w jeszcze bardziej wypasionym płaszczu lub mundurze z epoletami. Będzie wyglądała tym atrakcyjniej, im straszniejszej śmierci właśnie doświadczyła.
[9] Re: Prawa Anime
Xariell [195.94.208.*], 30.06.2003, 09:05:11, oceny: +0 -0
Fajne te Wasze prawka... Mi szczególnie podoba się prawo #26 - Prawo kocich mutacji... Pierwszy podpunkt jest THE BEST!
[10] Re: Prawa Anime
cycu [*.internetdsl.tpnet.pl], 06.07.2003, 21:09:06, oceny: +0 -0
cycuDla mnie rządzi: "#38 - Prawo emisji hydrostatycznej." W końcu mamy odpowiedz, na pytanie: skąd biorą się duże oczy w anime. A znalezienie odpowiedzi wydawało się nieosiągalne i nierealne. _-_
[11] Re: Prawa Anime
Zombik [*.chello.pl], 26.07.2003, 22:02:24, odpowiedź na #10, oceny: +0 -0
ZombikTrzeba jeszcze dodać prawo stuprocentowej przeszkadzalności: na drodze odwzajemnionej miłości ZAWSZE staje jakaś przeszkoda. A to nieśmiałość, a to nieszczęśliwe zbiegi okoliczności, a to fakt, że ta druga osoba jest przedstawicielem innej rasy... :)
[162] Re: Prawa Anime
DuchMaciej [*.ssp.dialog.net.pl], 04.08.2009, 03:10:08, odpowiedź na #11, oceny: +0 -0
płci...
[12] Re: Prawa Anime
Misiek [*.lublin.sdi.tpnet.pl], 20.08.2003, 06:17:56, oceny: +0 -0
MisiekNo i powinno być takie "prafko" Anime że : -Postacie, w momencie kiedy w ich otoczeniu dzieje sie coś co dla nich jest niezwykłe, niemożliwe, zaskakujące, lub niemoralne (niepotrzebne skreślić). A dla oglądającego jest to w prost oczywiste, wiadome, lub powtarzające się minimum co dwa odcinki. Wtedy postacie: krzczą, wtrzeszczają wytrzeszcze ;) jednocześnie krzywiąc szczęke, lub powtarzają tekst ktory np. na 125 odcinków był powtarzany 120 razy. Ow takimi przykładami są: Dragon Ball,pokemon.
[13] Re: Prawa Anime
Raviru [*.ckzeto.com.pl], 28.08.2003, 09:23:55, oceny: +0 -0
Dobre:) More please...
[14] Re: Prawa Anime
Misiek (r) [*.lublin.sdi.tpnet.pl], 03.10.2003, 12:59:53, oceny: +0 -0
Albo to: - Japońskie zwyczaje panują nawet na marsie, wpostnuklearnych światach, oraz światach równoległych. Co jest tak samo oczywiste jak to że kosmici mówią po Japońsku.
[15] Re: Prawa Anime
princess-aya [*.acn.waw.pl], 14.10.2003, 21:24:50, oceny: +0 -0
princess-ayano najlepsze są 40 45 te wymiatrają i tak jak cała reszta więcej takich proszę a tak w ogóle to całkiem niezłe te zasady i z tego co wiem w 120% prawdziwe (tak włąsnie jest chociaż mam zastrzeżenia co do oczu- męskie są najczęściej ale ie zawsze wąskie)END
[16] Re: Prawa Anime
miszcz13 [*.w-net.pl], 16.10.2003, 17:13:03, oceny: +1 -0
mnie zabiło prawo amplifikacji sonicznej, a to mój pomysł na kolejne prawo: prawo eksplozji berserkowej: im bohater jest spokojniejszy w normalnych warunkach, tym większym stanie się zagrożeniem gdy straci nad sobą panowanie
[17] Re: Prawa Anime
Kret_polny [*.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl], 21.10.2003, 21:46:39, oceny: +0 -0
Hehehe naprawdę dobre! I jeszcze powinno być Prawo Przegranego( choćbym niewiem jakie bohater ma rany, to i tak zwycięży).
[19] Re: Prawa Anime
Amie [*.acn.waw.pl], 01.11.2003, 16:34:55, odpowiedź na #17, oceny: +0 -0
Jeżeli bohater przypadkiem zostanie pokonany i pojmany, to tylko po to, aby okazało się, że cela, w której go zamkną, ma akurat awarię i nasz bohater zaraz zniszczy statek-matkę :D
[20] Re: Prawa Anime
Lucrecia [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 09.11.2003, 01:08:42, oceny: +0 -0
Hehe, czytałam dawno temu oryginał (?) w wersji angielskiej... super! Szczególnie podobało mi się prawo dot. celności... no i oczywiście to o dużej ilości krwi. Jakież to wszystko prawdziwe! ^___^ Buahahaha!
[21] Re: Prawa Anime
Aque [213.77.86.*], 15.11.2003, 20:35:49, oceny: +0 -0
Ej, A Prawo Bagietkowej Manii? "Niezależnie od tego, ile dana postać była w sklepie i jaki ten sklep by nie był, w torbie z zakupami MUSI znajdować się chociaż jedna bagietka" :>
[169] Re: Prawa Anime
Shippo_ [*.multimo.pl], 23.09.2010, 09:38:35, odpowiedź na #21, oceny: +0 -0
Shippo_Prawda, prawda! :D
[22] Re: Prawa Anime
Milva [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 29.11.2003, 22:48:08, oceny: +0 -0
Ja bym dodała jeszcze prawo o tym, że niezależnie jakiej wysokośbi obcasy ma bohaterka, to i tak nie przeszkadza jej to w bieganiu, chodzeniu po linach ani innych ekstremalnych warunkach =]
[79] Re: Prawa Anime
Bastet [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 31.07.2005, 20:17:01, odpowiedź na #22, oceny: +0 -0
Oraz niezależne od tego, ile ton biżuterii ma na sobie bohaterka, w niczym jej to nie przeszkadza, o nic się nie zaczepia itp.
[23] Re: Prawa Anime
Ejder [*.crowley.pl], 24.01.2004, 20:39:24, oceny: +0 -0
Zapomnieliście o prawie stanika: Nie ważne jak wielkie bochaterka ma piersi nie potrzebuje stanika i nie ma problemów z bieganiem albo walką.(czasami mają staniki ale to tak z przyzwoitośći)
[24] Re: Prawa Anime
Kitsune 9-Tails [*.tvsat364.lodz.pl], 24.01.2004, 20:47:28, oceny: +0 -0
I prawo Imperializmu: choćby nie wiem na jak odległej planecie czy w jak niemozliwie baśniowym świecie działo się anime, to ze szczegółów i tak zawsze wychodzi, że Japonia włada światem
[170] Re: Prawa Anime
Shippo_ [*.multimo.pl], 23.09.2010, 09:39:33, odpowiedź na #24, oceny: +0 -0
Shippo_A Code Geass? :P
[25] Re: Prawa Anime
Kitsune 9-Tails [*.tvsat364.lodz.pl], 24.01.2004, 20:54:45, oceny: +0 -0
Reguła odrzutu- komentarz do Prawa metafizycznej nieregularności: broń palna, niezależnie od systemu wyrzucania pocisków, nigdy nie posiada odrzutu większego niż eleganckie drgniacie dłoni. Nawet, gdy wystrzeliwuje rakiety typu Saturn-5, lub pociski przeciwczołgowe. Rozszerzenie reguły odrzutu: hałbica przeciwpacerna i policyjny rewolwer kal.38 mają dokładnie taki sam odrzut
[62] Re: Prawa Anime
Neptun [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 22.02.2005, 18:16:55, odpowiedź na #25, oceny: +0 -0
NeptunA tor pocisku jest idealnie prosty bez względu na odległość
[88] Re: Prawa Anime
Ikari [*.abp.pl], 22.12.2005, 17:06:10, odpowiedź na #62, oceny: +0 -0
chyba że przeciwnik jest za rogiem , to pocisk sam skręci.
[26] Re: Prawa Anime
mehdi [*.promax.media.pl], 31.01.2004, 22:02:59, oceny: +0 -0
mehdiMoże prawo stałości meterologicznej..Niezależnie w jakim świecie, jakim układzie gdziekolwiek w dzień czy w nocy, kierunek i siła wiatru przyjmują zawsze takie wartości, aby optymalnie zwiększyć aparycję bohatera.
[27] Re: Prawa Anime
Melkor [217.173.199.*], 02.03.2004, 13:17:48, oceny: +0 -0
niezapominajcie o prawie "Długości Umierania": długość umierania jest wprost proporcjonalna do liczby odniesionych ran a odwrotnie proporcjonalna do liczby postaci znajdujących się w bezpośrednim otoczeniu bohatera.
[28] Re: Prawa Anime
Melkor [217.173.199.*], 02.03.2004, 13:27:08, oceny: +0 -0
i jeszcze jedno niezaprzeczalne prawo "O Niezachwiałości i Potendze Japońskiej Gospodarki": wielkość strat materjalnych(szczegulnie w miastach{szczegulnie w Tokio}) jest odwrotnie proporcjonalna do czsu potrzebnego na ich usunięcie(Tokio po ataku Godzilli potrzebowało nie więcej niż tydzień na całkowite odbudowanie miasa).
[36] Re: Prawa Anime
Shii [*.acn.pl], 30.05.2004, 20:28:17, odpowiedź na #28, oceny: +0 -0
do tego prawa proponuje wniosek 1: Japończycy to wyjątkowo pracowity naród. Średnio raz w tygodniu muszą odbudowywać miasto...
[37] Re: Prawa Anime
Shii [*.acn.pl], 30.05.2004, 20:30:05, odpowiedź na #36, oceny: +1 -0
proszę o wybaczenie: chciałam napisać stolicę, a nie miasto
[29] Re: Prawa Anime
Melkor [217.173.199.*], 03.03.2004, 00:10:32, oceny: +1 -0
Zasada Universalus Katanus: Katana jest zdecydowanie bronią uniwersalną i bez względu czy akcja dzieje się 1000 lat temu, czy dzieje się w czasach obecnych, czy może w czasach baaaaardzo przyszłych;) zawsze znajdzie się jakiś koleś, który dziarsko wymachując mieczkiem będzie przekonywał innych do swojego punktu widzenia...;)
[30] Re: Prawa Anime
Melkor [217.173.199.*], 11.03.2004, 09:53:31, oceny: +0 -0
A ja mam już swoją ikone!!!:P
[31] Re: Prawa Anime
PointZerO [*.chello.pl], 22.03.2004, 08:05:46, oceny: +1 -0
PointZerOHehe - sczera prawda te prawka , mam jedno dodatkowo : Charyzma i uroda bohatera są wprost proporcjonalne do jego aspołeczności i czasu spędzanego w samotności.
[32] Re: Prawa Anime
Amie [*.acn.waw.pl], 27.03.2004, 12:33:25, oceny: +1 -0
AmiePrawo tandety ogólnej - dobro zawsze zwycięża...
[34] Re: Prawa Anime
Thrawn [*.bednarska.edu.pl], 05.05.2004, 11:55:28, odpowiedź na #32, oceny: +0 -0
A nie prawda, bo w Cowboy Bebop, główny bohater umiera, a wię koniec jest neutralny. te prawa są strasznie zabawne.
[171] Re: Prawa Anime
Shippo_ [*.multimo.pl], 23.09.2010, 09:41:13, odpowiedź na #34, oceny: +0 -0
Shippo_Nie spojleruj ._."
[33] Re: Prawa Anime
Carrie [*.net.pl], 20.04.2004, 00:14:11, oceny: +0 -0
no i koniecznie prawo: bohaterzy mogą się potwornie namęczyć by zdobyć upragiony przedmiot, ale gdy już go zdobęda to jakimś cudem się rossypie, stanie bezurzyteczny, lub trzeba go będzie przedwcześnie wykorzystać... to tak żeby przeciągnąć serię -bo co to by była za przyjemność gdyby mu się udało zaraz w pierwszym odcinku zapanować nad światem?Zawsze jest o włos od osiągnięcia celu ale właśnie tego włosu mi brakuje...
[35] Re: Prawa Anime
Zacharias [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 07.05.2004, 17:46:23, oceny: +0 -0
ZachariasJak dlamnie szczera prawdz. coto za anime w kturym nie wybuchnie pare miast, wsi budunków,lub czegoś innego.
[39] Re: Prawa Anime
ufozludek [*.Eggs.pl], 30.06.2004, 02:25:50, oceny: +0 -0
Coś w tym jednak jest, bo rzeczywiście kanapki zawsze spadają masłem do dołu. Czy ktoś zna logiczne (!) wyjaśnienie tego zjawiska ?
[45] Re: Prawa Anime
Nakago [*.icpnet.pl], 30.08.2004, 01:09:20, odpowiedź na #39, oceny: +1 -0
Wyjaśnienie nie tyle logiczne, co fizyczne: chleb posmarowany masłem (albo czymkolwiek innym) ma przesunięty środek ciężkości - nie znajduje się on w środku geometrycznym, jak przy chlebie suchym, ale jest przeniesiony bliżej strony posmarowanej, dlatego chlebowi łatwiej jest się odwrócić tą stroną do dołu.
Gwoli ścisłości: to nie ja jestem taka mądra, to nauczycielka od fizyki nam wytłumaczyła... jakieś 10 lat temu.
[47] Re: Prawa Anime
Radagajs (unlogged) [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 04.09.2004, 21:10:32, odpowiedź na #45, oceny: +0 -0
Jej , Nakago. U ar still alive? ^^
[56] Re: Prawa Anime
Nakago [*.icpnet.pl], 18.12.2004, 16:35:48, odpowiedź na #47, oceny: +0 -0
Od czasu do czasu ^_^.
[80] <-- czy widzicie ten numerek?! precz! precz szatanie!
Bastet [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 31.07.2005, 20:30:29, odpowiedź na #45, oceny: +1 -0
1)chleb musi mieć jeszcze czas potrzebny na odwrócenie się, ale poniewaz zazwyczaj upada z wysokosci klatki piersiowej- ma ten czas.
2)coś jeszcze słyszałam o tym, że masło zmniejsza opór powietrza (tzn. jest śliskie) po posmarowanej stronie, wiec chleb łatwiej się obraca
3)pomijajac wszystko inne, zakładając ze fizyka nieistnieje: chleb ma 50:50 proc szans na spadniecie strona pomasłowaną (heh) do dołu, ale my zapamietujemy tylko te chwile, gdy los nie poszedł nam na rekę.
[81] ^-^'
Bastet [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 31.07.2005, 20:34:27, odpowiedź na #80, oceny: +0 -0
sorka za tytuł posta powyżej, pokazało mi się, że bede 666-ta osobą, wiec postanowiłam wprowadzić element humorystyczny ^-^' cuś nie wypaliło :P
[124] Re: ^-^'
ichiri [*.city.net.pl], 26.07.2007, 19:36:07, odpowiedź na #81, oceny: +0 -0
ja mam ten sam numerek ;p i dobrze, bo to cyfra idealna xD >D
[144] Re:
RyQ [*.ksknet.pl], 27.10.2008, 21:51:08, odpowiedź na #80, oceny: +3 -0
a taka rozkmina... wiadomo że kot spada zawsze na cztery łapy, a kanapka masłem do dołu. Co by więc było gdybyśmy związali kota i kanapkę? Wiecznie obracające się perpetuum mobile?? x)
[51] Re: Prawa Anime
Kai Hiwatari [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 19.10.2004, 20:22:33, odpowiedź na #39, oceny: +0 -0
Nie zawsze. Przynajmniej nie moje.
[40] Re: Prawa Anime
roman [*.a.jawnet.pl], 11.07.2004, 15:30:51, oceny: +2 -0
ja dodałbym jeszcze prawo wrogiego pokrewieństwa. W ostatecznym rozrachunku okazuje się że główny zły charakter jest w jakiś sposób spokrewniony z głównym pozytywnym bohaterem, jest jego bratem, ojcem, synem, córką, matką babką,dziadkiem, szwagrem, albo wszystkim naraz
[53] Re: Prawa Anime
Bi@uy [*.ino.tvknet.pl], 27.11.2004, 14:57:43, odpowiedź na #40, oceny: +1 -0
Odnosi się nie tylko do Anime, prawda, panie Lucas??
[41] Re: Prawa Anime
Kujon [*.b.jawnet.pl], 20.07.2004, 13:53:57, oceny: +2 -0
Prawo stałego wielkiego apetytu - przynajmniej jedna postać na tytuł ma ogromny apetyt, a przy tym zawsze zachowuje nienaganna figurę.
[141] Re: Prawa Anime
suhuzo [*.chello.pl], 07.09.2008, 11:22:27, odpowiedź na #41, oceny: +1 -0
idealnie pasuje do głównego bohatera Darker than BLACK ;D
[174] Re: Prawa Anime
żelek [*.sta.asta-net.com.pl], 21.12.2010, 16:41:46, odpowiedź na #41, oceny: +0 -0
Ja też ciągle jem i nie tyje, więc to nic nowego. Nie każdy potrafi zjeść trzy czekolady w jeden dzień : D
[42] Re: Prawa Anime
Iwona [*.meganet.pl], 26.07.2004, 12:33:36, oceny: +0 -1
Bardzo mi się podobały te prawa a przy "gruczole potowym" to się popłakałam, ale ja mam jeszcze jedno prawko: Wszystkie potwory z innych planet mają w planach zniszczenie Tokyo:)
[54] Re: Prawa Anime
Bi@uy [*.ino.tvknet.pl], 27.11.2004, 15:00:30, odpowiedź na #42, oceny: +1 -0
Konkretnie: Mając możliwość zdobycia całego świata, "źli goście" zawsze najpierw atakują miasto (najczęściej Tokyo), w którym mieszkająi działają "dobrzy goście"
[43] Re: Prawa Anime
Atta [*.ynet.pl], 16.08.2004, 00:56:46, oceny: +0 -0
zajefajne to było :D jak ktoś zaobserwował inne prawa, wpiszcie je!
[44] Re: Prawa Anime
Miyako [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 18.08.2004, 21:50:56, odpowiedź na #43, oceny: +1 -0
MiyakoWprost ZABUJCZE prawa! Jestem pod wielkim wrażeniem i przyznam, że wszystkie są bardo trafione! Co do strojów i zmniejszonej identyfikalności, sądzę, że idealnym tego przykładem jest cała seria "Sailor Moon"! Jeśli chodzi o Kamikaze Kaito Janne {my love), w pierwszej chwili odniosłam podobne wrażenie, ale po przeczytaniu tomu 2 moje wątpliwości co do przebrania Marron całkowicie się rozwiały. Mam jednak pewną uwagę... Jak ona mogła nie rozpoznać Sindbada? Ślepa? Ale nic, da się przeżyć, zakochany ma ograniczone pole widzenia, newat jeśli nie wie, że jest zakochany (jak w tym przypadku!)!!! No ale co do praw, są ABSOLUTNIE REWELACYJNE!!!! Wiele dały mi do myślenia i przy okazji zauważyłam, że prawie wszystkie z nich wykożystuję w swoich własnych rysunkach! - no może oprucz tgo o mechech, bo co do nich, nigdy mi nie wychodziłyyy......... pozdrawiam wszystkich, którzy odwiedzili tę czadową stronkę! Pa!
[48] Re: Prawa Anime
Venus [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 10.09.2004, 13:26:32, oceny: +1 -0
VenusHeheh... Fajne. ;]
[49] Re: Prawa Anime
< hoLLy > [*.dzwierzuty.sdi.tpnet.pl], 14.09.2004, 13:41:25, oceny: +0 -0
< hoLLy >Taa, zważywszy na to że 99% anime opiera się na tych zasadach to bardzo łatwo stwierdzić, że aby anime bylo dobre, wystarczy nie chodzic do szkoły i pod żadnym pozorem nie wierzyć w tę bzdurną teorię względności...:D
[50] Re: Prawa Anime
krzysiek [*.walbrzych.dialog.net.pl], 29.09.2004, 00:46:35, oceny: +0 -0
witam po przeczytaniu tego tekstu przeczytalem takze notke o prawach autorskich, czyli w takim wypadku moglbym umiescic ten tekst na jakiejs innej stronie ? ... oczywiscie po wprowadzeniu pewnych zmian ...
[52] Re: Prawa Anime
Ice666 [*.crowley.pl], 30.10.2004, 12:29:09, oceny: +0 -0
Ice666;]
[55] Re: Prawa Anime
Miru [*.lublin.msk.pl], 17.12.2004, 21:01:02, odpowiedź na #52, oceny: +0 -0
Nie wolno też zapominać o Prawie Idiotyzmu Głównego Bohatera: główny bohater prawie zawsze jest ślamazarnym beztalenciem, obdarzonym niewiarygodną siłą, oczywiście doskonale ukrytą, aż do ostatecznego momentu;)
[57] Re: Prawa Anime
Logik [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 16.01.2005, 01:42:07, odpowiedź na #55, oceny: +0 -0
Ogólnie wszystko cool.Ale nigdzie nie znalazłem prawa,że główny bohater powinien przez co najmniej połowe trwania anime nogi metr piędziesiąt
[58] Re: Prawa Anime
Shinichi [*.244.151.91.ostrow2.tnp.pl], 18.01.2005, 17:12:02, oceny: +0 -0
Jeszcze prawo przeżycia: na całym wszechśeiecie można oddychać
[59] Re: Prawa Anime
logik55 [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 18.01.2005, 20:04:29, odpowiedź na #58, oceny: +0 -0
To tez dobre!!Nad tym sie nie zastanawialem:/
[60] Re: Prawa Anime
Leni [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 09.02.2005, 11:23:44, oceny: +0 -0
Uhahahahahaaa! Ale się uśmiałam przy tym!!!
[61] Re: Prawa Anime
Celeste [82.160.42.*], 20.02.2005, 16:50:44, odpowiedź na #60, oceny: +0 -0
mi najbardziej do gustu przypadła siódemka^^-ten chleb z masłem to przeciez taka ważna,życiowa kwestia:P
[63] Re: Prawa Anime
laufer [*.abp.pl], 23.02.2005, 16:25:23, oceny: +0 -0
Można jeszcze dodać prawo ofiary idealnej. W prawie każdej serii istnieje istotka tak słodka, tak niewinna, tak bezbronna i tak kawaii, która całkowicie niespodziewanie posiada tajemniczą, niewyobrażalnie ogromną moc, że aż żal jej nie wykożystać, jak nie zabić, to przynajmniej użyć jako przynęty.
[64] Re: Prawa Anime
EX-Men 777 [*.internetdsl.tpnet.pl], 05.03.2005, 14:31:59, odpowiedź na #63, oceny: +0 -1
niezłe, aczkolwiek pozwole sobie nie zgodzic sie z 1 z praw: jeszcze nigdy nie byłem świadkiem ''erekcji z nosa''.
[73] Re: Prawa Anime
g_o_r_a_l [*.internetdsl.tpnet.pl], 25.06.2005, 09:45:52, odpowiedź na #64, oceny: +1 -0
No to niewiele anime widziałeś.
[65] Re: Prawa Anime
karro [*.aster.pl], 31.03.2005, 15:17:45, oceny: +1 -0
karroA co z prawem, mówiącym o tym, że im dziewczyna ma większy biust tym jest bardziej nieśmiała?
[82] Re: Prawa Anime
Ilesian_88 [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 18.08.2005, 15:53:42, odpowiedź na #65, oceny: +1 -0
niekoniecznie - te z wielkimi zderzakami są albo bardzo nieśmiałe albo notorycznie używają ich do duszenia i zgniatania swoich ofiar.
[66] Re: Prawa Anime
nicodemus [*.barczewo.sdi.tpnet.pl], 02.04.2005, 20:56:09, oceny: +0 -0
nicodemusMuhuhu, świetne.
[67] Re: Prawa Anime
Tassadar [*.bydgoszcz.cvx.ppp.tpnet.pl], 25.04.2005, 22:31:18, oceny: +0 -0
TassadarDodaje prawo antagonistycznego pokrewieństwa. Jeśli główny bohater jest zamknięty w sobie i pozornie nieśmiały/nieczuły, ma zazwyczaj krewnego (tej samej płci) będącego jego przeciwienstwem (ważne! - nie oznacza to, że jest zły). Musi się z nim zmierzyć by odryć swoje prawdziwe ja, odbić swoją dziewczyne/chłopaka, którą ten/ta mu/jej wcześniej porwał/a. Przy okazji godzi się z nim ale dopiero w rozbudowanej scenie śmierci znanej z praw poprzednich (gdy już jesst za późno, by uratować krewniaka, z którym się pogodził). No i przy okazji zwykle ratuje wioskę/kraj/świat/galaktykę (niepotrzebne skreślić).
[68] Re: Prawa Anime
Ancia [*.smsnet.pl], 05.05.2005, 19:36:32, oceny: +0 -0
Świetne te wsze prawka mi sie najbardziej podobało prawko o tym stroju(że jak sie w coś przebierze to nikt danej osoby niepozna) - dotyczy głównie Sailor Moon :D (moje ulubione anime :D noi jeszcze lubie fushigi Yuugi :] )
[69] Re: Prawa Anime
Aine :] [*.smsnet.pl], 09.05.2005, 18:48:31, odpowiedź na #68, oceny: +0 -0
Dodaje jeszce jedno prawko:zawsze kiedy dzieje sie coś złego np. pojawia sie demon potwór wróg nr 1 to zawsze "akurat" w pobliżu znajduje się jeden z głównych(pozytywnych) bohaterów aby móc z nim stoczyć walkę(i udowodnić-bo tak sie składało ze "akurat" ma problem, dylemat moralny czy kryzys wartościowy ) i oczywiście zygrać z wrogiem :D
[70] Re: Prawa Anime
Emu-chan [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 05.06.2005, 21:30:29, oceny: +0 -0
Ja dodam jeszcze takie prawo: jeśli dziwnym trafem jesteś w powietrzu, jesteś tak długo bezpieczny, jak długo tego nie zauważysz spoglądając w dół. Przykład: gość idzie w powietrzu nad przepaścią ( kiedyś był tam most i już go nie ma, ale bohater tego szczegółu nie dostrzegł), nagle zatrzymuje się zaniepokojony czymś, rozgląda się, patrzy w dół i robi przerażoną minę próbując jednocześnie dać nogę (bezskutecznie), aby po paru sekundach runąć w przepaść(nie martwcie się nim i tak mu się nic nie stanie :) Wniosek 1: Jeśli tego nie zauważysz, możesz przejść całą przepaść! :D
[143] Re: Prawa Anime
Novvaqun [*.laczpol.net.pl], 02.10.2008, 21:49:58, odpowiedź na #70, oceny: +0 -0
wg mnie to prawo tyczy sie bardziej amerykanskich kreskowek a nie anime/manga osobiscie jeszcze sie nie spotkalem z takim motywem w anime/mandze
[71] Re: Prawa Anime
FaroRe [*.gdynia.mm.pl], 15.06.2005, 10:44:14, oceny: +0 -0
FaroReTaa... Gruczoł potowy jest zdecydowanie the best.

Ja bym dodała jeszcze prawo:
Strój bohatera jest elementem stałym jego ciała i jego rozmiary są wprost proporcjonalne do ciała bohatera niezależnie od wieku (bohatera) i jego stanu zamożności. (W praktyce oznacza to, że strój rośnie wraz z bohaterem)
[89] Re: Prawa Anime
Bizzy [172.17.1.*], 23.12.2005, 11:41:19, odpowiedź na #71, oceny: +0 -0
Co więcej, strój bohatera nigdy nie ulega zmianie. Mimo iż bohater się nie przebiera, jego strój, choćby najbardziej podarty/ubrudzony, w następnej scenie bedzie jak nowy. czasami widzimy wytłumaczenie jeśli bohater otwiera szafę: Ma tony takich samych ubrań. Wnioski: boahterowie często chodzą w tym samym stroju przez cały dzień - zwłaszcza jeśli są to szkolne mundurki
[72] Re: Prawa Anime
Yuriś [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 15.06.2005, 15:09:39, oceny: +0 -0
poprawka do prawa #45 i nawet jeżeli wspomniany wyżej bohater jest w sytuacji zagrażającej jego życiu, jego przeciwnik poczeka, aż skończy on swoją (zazwyczaj półgodzinną :) przemowę/monolog/pouczenie bądź coś jeszcze dłuższego ^^
[74] Re: Prawa Anime
g_o_r_a_l [*.internetdsl.tpnet.pl], 25.06.2005, 10:08:10, oceny: +0 -0
Prawo zmniejszania napiecia powierzchniowego śliny podczas snu, w wyniku czego wydzielają się z nosa lub ust bańki śliniane.
[75] Re: Prawa Anime
:Pe®jojek: [82.160.102.*], 26.06.2005, 20:48:34, oceny: +0 -0
Dodalabym jeszcze jedno prawo: jeśli jakaś laska jest w niebezpieczeństwie zawsze okazuje się, że w pobliżu jest jakiś przystojny gość, który ją uratuje
[76] Re: Prawa Anime
one-T [83.238.116.*], 05.07.2005, 09:39:09, odpowiedź na #75, oceny: +0 -0
one-TPrawka świetne :) Ja bym dodała prawo subiektywności u widzaów płci żeńskiej - niezależnie co robi i do jakich należy - ten najprzystojniejszy będzie zawsze najpopularniejszy.
[78] Re: Prawa Anime
Master Kiba [80.48.41.*], 22.07.2005, 14:20:33, oceny: +0 -0
Master KibaLOL dawno takich fajnych praw nie czytałem :)
[83] Re: Prawa Anime
Tharivol [*.81-161.gts.tkb.net.pl], 20.08.2005, 22:27:46, odpowiedź na #78, oceny: +0 -0
Prawo Robotyki Humanoidalnej: W większości przypadków, pomimo istnienia wielu innych form które z logicznego punktu widzenia byłyby bardziej odpowiednie, wielki robot ZAWSZE przybiera postać humanoida.
[84] Re: Prawa Anime
kika3 [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 09.09.2005, 21:21:26, oceny: +0 -0
Jestem pod wrażeniem. Choć bardzo lubię anime, to przyznaję rację wszystkim tym "Prawom".
[85] Re: Prawo oszczędności energetycznej w nocy
Emu-chan [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 18.09.2005, 17:03:02, oceny: +0 -0
I jeszcze prawo oszczędności energetycznej w nocy. Z powodu chęci zmniejszenia kosztów na oświetlenie wykorzystuje się w anime nasz księżyc ;) Zazwyczaj jest w pełni i dzięki pewnym zaklęciom (znanym tylko twórcom anime) jest albo nieco większy niż normalnie albo wręcz nienatrualnie wielki (w końcu co to jest jedna czwarta nieba - niewiele;)
[86] Re: Rodzaje czarnych charakterów
Emu-chan [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 26.09.2005, 17:07:42, oceny: +0 -0
I jeszcze jedno prawo :D Otóż w anime wyróżniamy dwa rodzaje schwarz charakterów: dobrzy źli goście i wredni źli goście. Wredni źli goście to wszystkie złe, okrutne, podstępne kreatury dążące do zagłady świata (w najlepszym wypadku do zabicia głównego bohatera) z bliżej nie znanych nam powodów i śmiejące się mrożącym krew w żyłach śmiechem. Dobrzy źli goście byli kiedyś mili, lecz na skutek, najczęściej dramatycznych przeżyć z dzieciństwa, stali się źli. W anime zawsze występuje z nimi scena zwana "dramatyczną historią złego bohatera". Uświadamiają oni sobie wtedy jeki zło wyrządzili innym Jednak zazwyczj dzieje się to w chwili ich śmierci. Ummm... trochę długie to prawo wyszło...
[87] Re: Prawa Anime
Ikari [*.abp.pl], 16.11.2005, 01:45:13, oceny: +0 -0
Prawo stałości. Cokolwiek by się nie stało, winny jest jakiś chłopak. Dopiero po długich i zawiłych tłumaczeniach udaje mu się przekonać siostręsiostry koleżankękoleżanki żonężony(niepotrzebne skreślić), że to nie przez niego. Choć i to nie zawsze mu się udaje. przykład: dziewczyna pocałowała chłopaka -> on obrywa mieczem po głowie od swojej siostry(i.t.p., i.t.d.)
[90] Re: Prawa Anime
Bizzy [172.17.1.*], 23.12.2005, 11:46:15, oceny: +0 -0
Rozszerzenie do prawa #32: Włosy bohatera zawsze będą lśnić i posiadać refleksy niezależnie od tego w jakich warunkach się znjaduje. Refleksy świetlne we włosach pojawiąją się nawet w przypadku kiedy bohater jest pogrążony w całkowitych ciemnościach.
[91] Re: Prawa Anime
Reya [80.54.155.*], 25.12.2005, 21:24:48, oceny: +0 -0
ReyaWszystkiete prawa są prawdą prawie zawsze sa stosowane w anime szczegolnie wlosy, oczy, walki oraz krew.. hehe
[92] Re: Prawa Anime
sheera [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 01.01.2006, 01:03:10, oceny: +0 -0
sheeraz powodu ograniczonych budżtów, wiele postaci jest do siebie podobnych (gdyż "jeden aktor" występuje jako kilka osób) ^^ radzę się przyjrzeć, można zauważyć kilka "prawiłowości"
[93] Re: Prawa Anime
shibien [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 24.01.2006, 10:14:46, oceny: +0 -0
shibienWzystko się zgadza jak 1+1=4(a może 2? Nie jestem dobra w arytmwtyce@_@ he he he) Najlepszy Kodeks Prawny jaki czytałam dotychczas.Zakręcone ale jakże zyciowe i PRAWDZIWE!!!
[173] Re: Prawa Anime
Shippo~ [*.multimo.pl], 18.12.2010, 21:45:04, odpowiedź na #93, oceny: +0 -0
Shippo~Tak, jedyne prawo, które jest z sensem.
[94] Re: Prawa Anime
KIRIKA [*.internetdsl.tpnet.pl], 26.01.2006, 09:31:09, oceny: +0 -0
Aż popłakałam się ze śmiechu!! Nie wiem jak na to wpadliście, ani przez ile to pisaliście, ale to jest po prostu BOSKIE!!! Z miłą chęcią przeczytałabym to jeszcze raz, i to najlepiej kilka razy!! Ja chcę jeszcze!!!!!!!!!!!!!! POZDROWIENIA!!
[95] Re: Prawa Anime
Abe_Frugo [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 12.02.2006, 16:29:00, oceny: +0 -0
Abe_FrugoDoooobre i kropka .
[96] Re: Prawa Anime
Lagunas [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 19.02.2006, 22:40:46, odpowiedź na #95, oceny: +0 -0
Po przeczytaniu fragmentu z kanapka przypomniala mi sie konstrukcja perpetum mobile ktore sklada sie z kota do ktorego grzbietu przymocowana jest kanapka posmarowana maslem. Upuszczamy nasze 'urzadzenie' w dowolnym polozeniu. Kot bedzie staral sie spasc na 4 lapy zas kanapka maslem do dolu. W miare zblizania sie do ziemii predkosc obrotowa bedzie rosnac az przy granicy 0 od ziemii osiagnie nieskonczonosc co jak mysle jest calkiem niezlym zrodlem energii jak na tak proste elementy.
[97] Re: Prawa Anime
cwirek [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 24.03.2006, 18:50:32, odpowiedź na #96, oceny: +0 -0
lague jestes genialny/na to z tym kotem jest the best xDDDDDDDDDDDDDDD
[137] Re: Prawa Anime
ja :D [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 12.06.2008, 10:58:12, odpowiedź na #96, oceny: +0 -0
zamiast kota i kanapki mozna zawsze urzyc 2 kanapek :D posmarowanych oczywiscie :P:P
[161] Re: Prawa Anime
Lelouch vi Britannia [*.chello.pl], 14.07.2009, 15:51:39, odpowiedź na #137, oceny: +0 -0
po co dwóch? wystarczy jedną posmarować z dwóch stron
[98] Re: Prawa Anime
Sesomau [*.tktelekom.pl], 05.04.2006, 20:39:20, oceny: +0 -0
SesomauSzkoda że tych praw nie ma w prawdziwym życiu.
[99] Re: Prawa Anime
Harii [*.olsztyn.mm.pl], 19.04.2006, 23:00:29, odpowiedź na #98, oceny: +0 -0
ja mam prawo : PRAWO NIEDRĘTWIENIA: Kazdy "szef złych gosci, po spedzeniu tych cholernych 24-25 odcinków na tronie w mroku, wstaje pod koniec i walczy i zwiazane z tym nierozerwalnie PRAWO TRONU: Zły zawsze siedzi na tronie chocby nie wiadomo co sie działo bedzie na nim siedział i wydawał rozkazy kleczącym przed nim "mniejszym złym" i wstanie DOPIERO kiedy do sali, zwykle ukrytej w półmroku, wparuje główny dobry. Kolejne prawo "JA SIĘ NIM ZAJMĘ" : Jesli druzyna głównego bohatera rusza na zamek/baze/siedzibe głównego złego, po drodze spotkają całą masę słabszych złych(dokłądnie tylu ile jest w druzynie oprocz głównego bohatera) i prawie za kazdym razem postac ta bedzie zwiazana wątkiem z postacią z druzyny. Wtedy zawsze bohater mówi: "idzcie dalej, ja się nim zajme" ewentualnie, "Twoim przeciwnikiem jestem Ja. A wy idzcie dalej" W innym wypadku cała druzyna po drodze i tak odpadnie, zginie, w kazdym badz razie cos ich zatrzyma tak ze tylko główny dobry bedzie mogl walczyc z glónym złym. I ostatnie prawo PRAWO GŁOWNEJ POSTACI. Prawie zawsze głównej postaci się nie lubi.
[100] Re: Prawa Anime
Wolf EGO [*.grybow.net.pl], 05.05.2006, 18:48:06, oceny: +0 -0
Wolf EGOJeszcze jedno prawo: "PRAWO TRACENIA SIŁY PRZEZ SCHWARZ CHARAKTERÓW" - zawsze jak jakiś zły gostek przechdzi na naszą strone (opcjonalnie nasz bohater mógł mu spóścić manto wcześniej) traci na agresywności, a jego siła spada adekwatnie do straconej agresji (ewentualnie mrocznej aury).
[101] Re: Prawa Anime
Klakier [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 24.06.2006, 21:13:27, oceny: +0 -0
Świetnie wyszło :D niezle sie usmialam :D najbardziej mi sie spodobało prawo..ee...nie pamietam numeru..ale to z kropla z tylu glowy :D
[102] prawo # 21
estiej [*.bbtec.net], 27.06.2006, 17:02:32, oceny: +0 -0
Kto się domyśli o co chodzi w tym prawie po polsku?
"Taktyczni geniusze nie są..."

Po angielsku jest to często spotykana forma niedopowiedzenia:
"tactical geniuses aren't (geniuses)", ale po polsku to jednak wymaga wytłumaczenia

"taktyczni geniusze geniuszami nie są"
[103] Re: Prawa Anime
Yaminoyori Hadokawa [212.106.19.*], 28.07.2006, 09:11:36, oceny: +0 -0
Yaminoyori HadokawaBuahahaha!!!(Zarechotał Yaminoyori jak to miał w swoim zwyczaju kiedy coś mu się podobało)I Yaminoyori powiedział: "I to było dobre!". Ale tak swoją drogą to wiele z tych praw działa nie tylko w świecie anime ale także na wielu sesjach RPG, a w szczególności opartych o mój system autorski. Najbardziej jest jednak "PRAWO TRONU". Kto kiedykolwiek grał ze mną na sesji zrozumie.
[104] Prawa Anime
Goku94 [*.internetdsl.tpnet.pl], 01.08.2006, 13:01:54, oceny: +0 -0
Zapomnieli o Prawie rozciągliwości twarzy (czyli jeśli bohater krzyczy jego twarz wygląda jak balon na sznurku którym jest tłów i reszta ciała)
[105] Re: Prawa Anime
Goku94 [*.internetdsl.tpnet.pl], 01.08.2006, 21:43:13, odpowiedź na #104, oceny: +0 -0
Goku94to ja napisałem to wyżej ;P
[106] Re: Prawa Anime
Anonim [*.plock.msk.pl], 03.08.2006, 14:44:08, oceny: +0 -0
Chylę czoła przed tłumaczem, tekścik wreszcie stał się dla mnie koherentny. A skoro przy prawach jesteśmy to może by przetłumaczyć i tę listę? ;)
[107] Re: Prawa Anime
Klakier [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 23.08.2006, 12:42:08, odpowiedź na #106, oceny: +0 -0
Ja chcialabym dodac prawo z anime Prince of Tennis< nie wiem czy ktos dodawal takie prawo...najwyzej :P> a wiec: podczas meczu pilka po odbiciu leci leci leci leci i leci... a bohater biegnie przez swoja czesc kortu jakby byla ona dlugosci conajmniej boiska do pilki noznej, tudziez bohater upada aby odbic pilke, jest juz jakies pol metra od ziemi, ale zdarzy w tym czasie wspomniec cale zycie, najwazniejsze mecze i co mu tam jeszcze na mysl przyjdzie, i kiedy juz ma upasc uswiadamia sobie ze nie podda sie, ze nie da sie pokonac i jeszcze zdarzy odbic sie reka od ziemi i uderzyc pilke< to tak apropo odcinka w ktorym kaidoh gral z kamiem...kto ogladal wie co mam na mysli :P>..aha...i jeszcze jedno!! mam nowa teorie na to jak wyginely dinozaury :D otoz...zginely bo podczas meczu tezuki kunimitsu z kims tam, nasz kochany buchou uzyl swojej niezawodnej techniki: tezuka zoooone i wtedy pilka niczym meteor uderzyla w ziemie i zmiotla biedne dinozaury...nom..to tyle...a swoja droga kocham anime prince of tennis..polecam :D
[108] Re: Prawa Anime
Gaga [*.sanetja.pl], 16.10.2006, 22:05:49, oceny: +0 -0
Spoooooooko!!!! Zawsze gdy czytam prawo #2 kojarzy mi się Ranma 1/2. Gdy coś lub ktoś (czytaj: Ranma) jest rzucone lub najczęściej kopnęte to LEEEEEEEEEECI na 5 kilometrów, a w czasie lotu zdąży zrozumieć czemu ktoś go kopnął/rzucił (co nieraz jest bardzo trudne), powalczyć, lub poznać swoją kolejną narzeczoną/wroga. Jeszcze wniosek drugi do prawa #39: Jeśli jakaś dziewczyna bądź chłopak nienawidzi/nie interesuje się płcią przeciwną będzie miał/a powodzenie dwa razy większe niż inni rówieśnicy/rówieśniczki.
[109] Re: Prawa Anime
Kageshi [*.aster.pl], 17.10.2006, 16:04:45, oceny: +0 -0
KageshiWspaniałe. Szczególnie prawo #43 i to o ubraniach:P
[110] Re: Prawa Anime
Fin-chan [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 31.10.2006, 19:34:10, oceny: +0 -0
Fajne, fajne, fajne! Chociaż w #36 powinno być 2.Dziewczyna/chłopak
[111] Re: Prawa Anime
Tika [*.wroclaw.dialog.net.pl], 03.11.2006, 15:14:39, oceny: +0 -0
TikaMam 1 uwagę. Prawo #40 nie ma zastosowania w przypadku Sunako z Perfect Girl Evolution (Yamato Nadeshiko Shichi Henge) :D hehehehe :)
[112] Re: Prawa Anime
IggI [*.acn.waw.pl], 15.11.2006, 23:30:50, odpowiedź na #111, oceny: +0 -0
W tym anime dziewczyna dostaje krwotoku z nosa nie tyle na skutek pobudzenia seksualnego ale chyba raczej z powodu natłoku krwi pędzącej do mózgu (próbującego desperacko znaleźć drogę ucieczki przed "brilliant creatures").
[113] Re: Prawa Anime
Aro [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 30.11.2006, 23:31:22, oceny: +0 -0
Świetna sprawa te prawa :D ale wypas to by dopiero był gdyby do każdego z tych praw był dołączony krótki filmik ilustujący dane prawo za pomocą krótkich wycinków z różnych anime(dla podkreślenia uniwersalności) TO BY BYŁO COŚ :D:D:D
[114] Re: Prawa Anime
andzia-ja być genial XD [*.68.95.12.mielec95.tnp.pl], 02.12.2006, 13:06:19, oceny: +0 -0
skąd to macie XD genialne baaa normalnie git
[115] Re: Prawa Anime
andzia-baka [*.68.95.12.mielec95.tnp.pl], 02.12.2006, 13:09:30, oceny: +0 -0
andzia-bakagenialne genialne XD
[116] Re: Prawa Anime
Yui Tohma [*.231.udn.pl], 11.01.2007, 23:13:14, oceny: +0 -0
Yui TohmaJest jeszcze prawo bezwarunkowego ściecia włosów. Jeśli chłopak powie swojej ukochanej, że ma piękne, długie włosy to po kłótni/zerwaniu z nim dziewczyna je napewno zetnie
[117] Re: Prawa Anime
Emu-chan [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 12.01.2007, 18:54:46, odpowiedź na #116, oceny: +0 -0
Adekwatnie do czyjejś powyższej wypowiedzi: prawo tenisa. Czy zauważyliście, że w większości seri (zazwyczaj dłuższych) zawsze pojawia się odcinek, w którym ktoś gra w tenisa? Albo jest to któryś z bohaterów albo jakaś epizodyczna postać.
[123] Re: Prawa Anime
Bakayaro [*.internetdsl.tpnet.pl], 18.04.2007, 15:07:32, odpowiedź na #117, oceny: +0 -0
 xxx&aofc;xxx
[166] Re: Prawa Anime
Kyuuketsuki [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 05.11.2009, 17:46:03, odpowiedź na #117, oceny: +0 -0
KyuuketsukiI prawo plaży:
w połowie anime oprócz meczu tenisa, jest jeszcze 1 dzień "wakacji" kiedy to wszyscy bohaterowie jadą na plażę popływać, poopalać się (koniecznie pod parasolem) i rozbijać arbuzy

genialne te prawa. tylko czemu nie naisano że od krwotoku z nosa można zemdleć(karin)??
[118] Re: Prawa Anime
Gagazehn [*.chello.pl], 22.01.2007, 16:48:22, oceny: +0 -0
GagazehnHahahaha! Super te prawa! I takie... znajome... Może z anime xD Ze śmiechu spadłam z krzesła jak to czytałam! Hahaha!
[119] Re: Prawa Anime
Iza [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 20.02.2007, 11:35:06, oceny: +0 -0
Mam inne. PRAWO PIERWSZEGO WRAZENIA: Jesli Chlopak/dziewczyna widzi milosc swojego zycia to najpierw stwierdzi, ze jest przystojny/piekna potem, ze to idjota(bo zrobil cos strasznego/glupiego/wrednego), a dopiero po uplywie jakiegos czasu sie w nim zakocha. Mozna to skrocic slowami: Jesli kogos nienawidzisz to go pokochasz.
[136] Re: Prawa Anime
pieczo [*.centertel.pl], 17.05.2008, 14:15:48, odpowiedź na #119, oceny: +0 -0
To się odnosi do 90% komedii romantycznych:)
[158] Re: Prawa Anime
Alex000 [*.internetdsl.tpnet.pl], 21.06.2009, 19:29:41, odpowiedź na #119, oceny: +0 -0
Albo inaczej: 'kto się czubi, ten się lubi'
[120] Re: Prawa Anime
Iza [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 20.02.2007, 13:08:13, oceny: +0 -0
O mam jeszcze inne.PRAWO CIEMNYCH CHMUR. W walce finalowej, gdy "ci zli" opanowuja miasto /kraine /planete /galaktyke (niepotrzebne skreslic) to zawsze niebo zaczynaja przeslaniac ciemne chmury, wokol panuje polmrok jesli nie ciemnosc, a blyskawice ze zlowieszczym grzmotem rozswietlaja okolice. A jesli walka rozgrywa sie w kosmosie to burza panuje na rodzimej planecie bohaterow.
[121] Re: Prawa Anime
Leon13th [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 20.03.2007, 01:23:11, oceny: +0 -0
Leon13thread & rotfl
[122] Re: Prawa Anime
mikiko [*.internetdsl.tpnet.pl], 26.03.2007, 20:41:14, oceny: +0 -0
mikikowahahahah, świetne xDD
[126] Re: Prawa Anime
Gagazehn [*.chello.pl], 15.09.2007, 18:50:20, oceny: +0 -0
GagazehnPrawo #ileś tam: Ilość żywności, którą spożywa bohater jest proporcjonalna do jego roli w anime ^.^
[127] Re: Prawa Anime
Maya [*.warszawa.dialog.net.pl], 11.10.2007, 14:15:09, odpowiedź na #126, oceny: +0 -0
MayaI odwrotnie porporcjonalna do jego masy ciała :D
[128] Re: Prawa Anime
exevo [80.54.26.*], 26.10.2007, 13:52:38, oceny: +0 -0
wg mnie wszystko się zgadza... perfekcyjne prawa :).

ale bym coś dodał - prawo haremu - gdy jest nieśmiały chłopak, to wręcz pewne jest że w ciągu kilku dni zamieszka z ok. 5 super seksownym dziewczynami (z czego jedna to będzie prawie dziecko zazdrosne o kogoś tam, sprawdza się), i choć one będą go podrywać (lub i nie..) to jego jedyną reakcją będzie zaczerwienienie i krwotok i nie będzie mógł wykonać żadnej czynności .rzecz jasna musi być skrycie zabujany w jednej z dziewczyn, i ciągle wpadać na inne jak będą w kąpieli itp. przez przypadek... (no to tak ai yori aoshi,ah!my goddess, love hinata... wymieniać??.znam setki)

wiem że to nieskładne jest ale...to jest jeszcze do obróbki :P
[131] Re: Prawa Anime
bonebraker [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 14.12.2007, 15:47:21, odpowiedź na #128, oceny: +0 -0
bonebrakerLol nieprwada Naruto nie ma dziewczyny :P Bo oczywiscie podoba mu sie Sakura... A propos tego wlasnie chcialam dodac prawko.
postacie zenskie sa (zazwyczaj) plytkie i w ogole nie maja charakteru... Sa jakby elementami ozdobnymi...(chodzi tu raczej o anime w ktorych dziewczyny nie maja glownej roli tylko drugoplanowa np. Sakura, Winry itp.
Wyjatek: Urumi Kanzaki z GTO
[130] Re: Prawa Anime
hiobe [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 05.12.2007, 18:08:07, oceny: +0 -0
extra bardzo sie usmialam.nie ma co super!!!!!!!!!!!!
[132] Re: Prawa Anime
MiYa_18 [*.stk.vectranet.pl], 07.01.2008, 18:25:07, oceny: +0 -0
MiYa_18Bravo!!! najlepiej mi sie podoba prawo #40 genialne to =*.*=
[133] Re: Prawa Anime
Ryuji [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 14.02.2008, 19:43:27, oceny: +0 -0
RyujiHahah! Dobre na maksa! ;P
[134] Re: Prawa Anime
Nanali [*.gprs.plus.pl], 02.05.2008, 22:27:58, oceny: +0 -0
prawo 40 zostało ewidentnie złamane w Yamato Nadeshico Shinjihenge. tam główna bohaterka ma non stop fontanny z nosa :P
[135] Re: Prawa Anime
FMAthreya [*.tsm.tarnobrzeg.pl], 04.05.2008, 20:18:46, oceny: +0 -0
Chwiiiilaaaaa! A gdzie prawo; "ZABILI GO I UCIEKŁ"??!! (dot. głównego, jakże cudnego i fajnego bohatera, który niby DEDŁ, ale wcale NIE! bleh bleh) Wiecie o co chodzi :P
[138] Re: Prawa Anime
Amy [*.it-net.pl], 25.06.2008, 11:39:34, oceny: +0 -0
Prawo Comebacku : Nieważne ile razy wyślesz do innego wymiaru/zetrzesz na proch/zniszczysz/zmasakrujesz itp. złego gościa, on i tak wróci z jeszcze lepszymi ciuchami i jeszcze lepszym pomysłem na zemstę.

Prawo finałowej walki : każda walka ze złym gościem obowiązkowo musi zawierać :
a. gadanie złego gościa dlaczego jest zły i dlaczego chce zniszczyć świat
b. gadania dobrego bohatera o tym jaki świat jest cudowny, jakie to smutne jest życie bez przyjaciół i że najważniejsza w życiu jest miłość.
c. ataki złego gościa wnerwionego powyższą gadką
d. Triumf złego gościa spowodowany niczym nie uzasadnionym przekonaniem że pokonał dobrego.
e. nagły i niespodziewany przypływ mocy u dobrego gościa spowodowany nagłym i niespodziewanym wsparciem od przyjaciół/miłości jego życia/ chęcią ocalenia świata itp.
f. Pokonanie złego gościa co skutkuje albo tym że zły teraz jest dobry (coś w stylu "Nigdy nie widziałem że ten świat jest taki piękny" "Nienawiść/zazdrość/rozpacz mnie zaślepiła ale dzięki tobie mogę teraz żyć w spokoju" "Tak mi przykro że wyrządziłem/łam tyle zła, czy możemy jednak zostać przyjaciółmi?") albo skutkuje odejściem złego który obiecuje że jeszcze sie kiedyś spotkają i wtedy zetrze dobrego na proch! (w tym przypadku obowiązuje prawo comebacku, patrz powyżej)

Prawo zagubionego rodzeństwa : główny bohater/przyjaciel głównego bohatera ma zaginionego brata bliźniaka/siostrę bliźniaczkę o której nic nie wiedział do czasu wyjątkowo dramatycznej sceny w której odkrywa że jego brat/siostra jest uwięziona/porwana bądź pracuje dla złego gościa.

Zwłaszcza prawo finałowej walki mnie zawsze irytowało. A najbardziej irytujące walki były w Sailor Moon, po obejrzeniu 2 serii można było w ciemno przewidzieć jak sie skończy następna walka.
[139] Re: Prawa Anime
MD [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 26.06.2008, 17:52:54, oceny: +0 -0
Z którym Anime i w jaki sposób powiązane jest prawo 43 - to znaczy dlaczego nie ma?
[140] Re: Prawa Anime
Irmina Garret [*.ssp.dialog.net.pl], 09.07.2008, 20:00:40, oceny: +0 -0
Prawo "Zabili mnie, ale jeszcze nie"
Masz 90% szansy, że po długiej i wyczerpującej walce gdy wreszcie pokonasz odwiecznego wroga i odejdziesz ku słońcu, on podniesie się i zacznie od nowa i dopiero potem nastąpi "WIELKA" bitwa.
[142] Re: Prawa Anime
~Viki [*.ssp.dialog.net.pl], 12.09.2008, 19:34:40, oceny: +0 -0
Prawa są świetne, ale mam zastrzeżenie do nr 26 – Prawo kocich mutacji.
Jeśli chodzi o bycie kobietą, to jest pewien odsetek tytułów, w których ta "mutacja" jest facetem.
Tytuły:
"Hakase to Neko"
"Love Neco"
i wiele innych... yaoi ;)
[146] Re: Prawa Anime
Fearwing [*.atgsatel.pl], 13.01.2009, 02:05:57, oceny: +0 -0
FearwingGenialne, genialne, genialne :D

Rzeczywiście świetnie dopasowane, miałem wielką polewkę :D.

Od siebie dodałbym jeszcze, że ponieważ postacie posiadają tylko jeden gruczoł potowy (sic!) to nie ma również potrzeby zmieniania ubrań (widzieliście kiedyś, żeby postacie zmieniały swój ciuch???).
[147] Re: Prawa Anime
Susanna [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 17.02.2009, 19:34:12, odpowiedź na #146, oceny: +0 -0
Kolejne prawo: Prawo Stałego Stanu Krytycznego
Każdy świat znajduje się stale w stanie zagrożenia zniszczeniem.
Rozwinięcie powyższego
Jeśli nie cały świat i nie grozi całkowitym zniszczeniem to przynajmniej świat wokół głównego bohatera/ki, co zwykle ma miejsce przynajmniej raz w serii, po czym następuje jego odrodzenie lub odnowienie w stanie lepszym niż porzednio, ale stale krytycznym.
[148] Re: Prawa Anime
Zakk [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 17.02.2009, 22:03:30, odpowiedź na #147, oceny: +0 -0
Jeżeli ktoś biegnie po powierzchni Ziemi(trawa na boisku, asfaltowa droga, itp.), sama ziemia nagle staje się bardzo malutka i jej krzywizna jest wyraźnie widoczna.
Prawo to można nazwać Prawem Zakrzywienia Przestrzeni, a jego idealna ilustracja jest seria Capitan Tsubasa :P
[149] Re: Prawa Anime
ZEL [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 17.02.2009, 22:08:44, odpowiedź na #146, oceny: +0 -0
Lemat Sailorkowy: Źli goście zawsze potrafią więcej i są lepiej wyszkoleni w czymkolwiek nasi bohaterowie się zajmują, ale na końcu i tak przegrają.
[150] Re: Prawa Anime
Luki [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 02.03.2009, 11:12:26, odpowiedź na #149, oceny: +0 -0
hahaahhhahaha świetne
[151] Re: Prawa Anime
naomi707 [*.chello.pl], 07.04.2009, 22:17:05, odpowiedź na #150, oceny: +0 -0
naomi7071) zazwyczaj najbardziej zagrożonym miejscem na śwecie jest japonia, a zwłaszcza Tokio

2) istoty przybywające z odległych galaktyk z reguły posługują się płynnym japońskim i każdy może zrozumieć ich groźby czy też rządania

3) w trakcie ważnej akcji lub misji bohaterowie wyłączają u siebie potrzeby natury fizlogicznej

4) wielkie mechy w trakcie obrony niszczą swoje miasta bardziej niż zrobiliby to najemnicy... ale cóż, "nie było wyjścia"

5) gdy bohater upada na bohaterkę lub na odwrót zazwyczaj stykają się ustami lub jest on/a w pobliżu krępujących stref erogennych
[159] Re: Prawa Anime
Mordekeinen [212.122.206.*], 25.06.2009, 17:56:55, odpowiedź na #151, oceny: +0 -0
2 i 4 nie pasuje do zegapain-a (Ludzio-Galzorm (Abyss) gadał binarnym a własnych miast nie niszczyli... w końcu były to ruiny XD)
[152] Re: Prawa Anime
Aranel [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 09.04.2009, 12:43:55, oceny: +0 -0
AranelPrawa genialne! I te napisane w temacie i te w komentarzach xD

Mam jeszcze jedno prawo: niezależnie od tego jak zbiera się drużyna 'walcząca ze złem' i tak będzie tam conajmniej jedna osoba która milczy/wyglada jak shwarz charakter/jest zawsze na 'nie'/doskonale walczy/nikt o niej nic nie wie...

aaa... jeszcze prawo dotyczące pip... khm... Clampic ^^' : obojętnie jaka manga, conajmniej jedna osoba musi stracić conajmniej jedno oko/nogę/rękę i zazwyczaj w obronie/w zamian za życie osoby którą kocha. (kto stracił oko w ich mangach? Sei, Subaru, Shaoran1, Shaoran2, Fai... nie chce mi się dalej wymieniać xD")
[153] Re: Prawa Anime
Rolnik [*.chello.pl], 18.04.2009, 13:24:38, oceny: +0 -0
RolnikMyślę, że prawo krwotoku nosowego spowoduje, iż wampirzyce utracą swoje kły na rzecz zwiększenia rozmiaru piersi.
Wystarczy tylko zakołysac tym i owym a życiodajny płyn sam tryska prosto do ust.
(może to i niesmaczne ale każdy facet około 2 w nocy miewa czasem dziwne pomysły)
[154] Re: Prawa Anime
Marcianek [*.chello.pl], 03.05.2009, 12:28:24, oceny: +0 -0
Marcianekjakkolwiek by to zboczenie nie brzmiało, nie znalazłam bardziej odpowiedniej nazwy...Prawo Opóźnionego Wytrysku- Jeżeli w czasie walki przeciwnik A uchlaśnie przeciwnika B czymś ostrym, krew z rany wytryśnie dopiero wtedy, gdy B zacznie się zastanawiać nad tym, czy został ugodzony czy nie.

Na tej podstawie można by opracować podobne Prawo Opuźnionego Rozpadu, gdzie B nie zauważy że został tak pocięty, że głowa rozpada mu się na plastry aż do ostatniej chwili ;p
[155] Re: Prawa Anime
Lazuli Lapis [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 22.05.2009, 16:38:11, oceny: +0 -0
Warto jednak zauważyć, że w przypadku prawa #26 wyjątkiem jest "Loveless" ^^"
[156] Re: Prawa Anime
monilip [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 27.05.2009, 18:46:51, odpowiedź na #155, oceny: +0 -0
I "Shugo Chara"... :P Ikuto jak najbardziej jest rodzaju męskiego, ubrań trochę na sobie ma. Ale fakt - uszy i ogon koci są :P
[157] Re: Prawa Anime
Chibi-kun [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 30.05.2009, 12:51:20, oceny: +0 -0
Chibi-kunjest jeszcze prawo numer #.Bohater będzie utrzymywał się na nogach do póki nie zabije przeciwnika
[160] Re: Prawa Anime
Mordekeinen [212.122.206.*], 25.06.2009, 19:06:53, oceny: +0 -0
A Prawo Konkretnego Charakteru (dot. Ecchi)
W Ecchi Musi występowac jeden lub wiele z wymienionych poniżej rodzajów postaci .
- "ciotowaty" chłopak (np. Shinji Ikari z NGE
- dziewczyna o lekko plastikowej psychice (np. Chizuru z Kanokon)
- bezemocjonalna dziewczyna (np. Ayanami Rei z NGE , Wilczyca z Kanokon)
- mała dziewczynka psychopatka (Ilya z Fate Stay Night , jedna z diclonius w Elfen Lied)

Wiem że troche niedokładnie ale wiele z tych anime dawno oglądałem i niepamiętam imion.
[163] Re: Prawa Anime
Kei:* [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 05.08.2009, 20:39:54, odpowiedź na #160, oceny: +0 -0
Bohaterka zawsze ma wystarczająco długie włosy, aby zasłonić sutki :)
[164] Re: Prawa Anime
C4rl0s [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 11.08.2009, 13:37:52, odpowiedź na #163, oceny: +0 -0
Zajefajne prawo :)
[167] Re: Prawa Anime
Naoki-chan [*.internetdsl.tpnet.pl], 13.05.2010, 11:36:08, oceny: +0 -0
Po zastanowieniu stwierdzam, że to święta prawda O.O
Niektóre z tych praw wywołały u mnie wybuch śmiechu, co nie było zbyt pożądane na zajęciach TI. Myślałam, że nauczyciel mnie zamorduje T.T Dotrwałam jednak mężnie do końca i jestem dumna z tych praw. Co do znalezienia chłopaka- buuu T.T, to było dołujące... muszę przyznać rację...
[168] Re: Prawa Anime
Hiro-kun [*.adsl.inetia.pl], 14.07.2010, 00:32:00, oceny: +0 -0
Hiro-kunMnie brakuje że w anime musi byc kobieta posiadająca wielki biust niepodatny na siły grawitacji oraz ze im bardziej bohater jest wkurzony tym większa jego moc...
[172] Re: Prawa Anime
Yori [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 23.11.2010, 22:14:06, oceny: +0 -0
Mnie rozwalają momenty w stylu:
bohater zostaje kopnięty na ścianę,rozwala głową rzeczoną ścianę-wstaje,otrzepuje się,nie ma nawet guza;)
[175] Re: Prawa Anime
Evarina [*.adsl.inetia.pl], 30.12.2010, 15:18:57, oceny: +0 -0
EvarinaPrawo inherentnej niestabilności mnie rozwala xD Haha :D
[177] Re: Prawa Anime
rsx78 [*.play-internet.pl], 22.04.2011, 19:51:31, oceny: +0 -0
rsx78I jeszcze warto dorzucić "Prawo romansideł z elementami ecchi"- zawsze musi być bohaterka z wielkimi atutami i ta która ich nie ma- oczywiście w walce o głównego bohatera wygrywa zawsze ta płaska :D
Powered by WashuOS